LCHF+BCAA+Glutamin
Skrev denna tråd även i "kolhydrater iFokus" men har inte fått svar där ännu så hoppas ngn kunnig vill hjälpa mig här!
Jag äter lchf, tränar styrketräning + kondition ca 2 ggr/vecka på gym och utöver det blir det lite extra kondition på hemmaplan i form av cykling/promenader/löpning ibland.
Jag vill börja ta tillskott av Aminosyror, då BCAA, men alla jag hittar på nätet innehåller även Glutamin..jag har läst och läst om just Glutamin för enligt vad jag fattat (???) passar inte LCHF och Glutamin ihop så bra då jag läst att Glutamin förhindrar att ketoner uppstår och att Glutamin även bidrar till lipogenes..
Kanske har jag fått detta med ketoner och lipogenes om bakfoten men hursomhelst önskar jag att ngn kanske har en lättare förklaring att ge mig?
Bifogar en länk där jag fann infon om ketonerna och lipogenesen
http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/anabolic-bcaa-180-kapslar
Innhåller inte glutamin.
Det finns inga studier som styrker att glutamin är nödvändigt inom träning!
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Tack för tipset freck! Har kollat igenom hela internet på BCAA, jag vill helst ha i pulverform så jag kan dricka under tiden jag tränar.
Jag har hittat massor med olika sturider, vissa säger att Glutamin är helt onödigt, andra säger att det kan vara bra att tillföra…så jag har ju knappast blivit mkt klokare på infon jag funnit 
Ska kolla lite till, har sett att det finns pulver utan Glutamin också.