Fördelar/nackdelar med PT
Jag ser nästan bara fördelar med att ha en PT. De hjälper dig med träningsprogram, kostrådgivning och coachar dig, vilket är precis vad jag behöver! Jag hade garanterat betalat för en OM jag hade haft pengarna. Tyvärr är jag student och det finns inte en suck i världen att jag har råd med en PT.
Vad anser ni att det finns för fördelar och nackdelar med en personlig tränare?
Skulle också gärna haft både PT och dietist om ekonomin tillät, är också fattig student.

Eller så gifter man sig med en sjukgymnaststudent=P Ekonomiskt och bra. Det ger jättemycket att ha stöd från någon som vet vad dom pratar om.

måste säga att jag aldrig riktigt har förstått grejen med att ha en PT hängandes över axeln varje gång man går till gymmet. Självklart är det jättebra att man har nån som kan lägga upp träningsprogram åt en om man inte kan göra det själv, men personligen skulle jag mest bli störd av att ha nån som står och vrålar på mig när jag kör mina pass.
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
#2 Det är också väldigt bra
jag kan meddela att en nörd/IT-konsult som lever på chips och cola och inte rör sig längre än sladdarna räcker är inget stöd att ha 
#2 Haha, ja det hade vart något det! Kan tänka mig att det också fungerar mycket bra :)
#3 Ja, det är ju givetvis olika för alla! För mig känns det bara enormt peppande :D
Om det är en verkligen välutbildad PT så visst men inte ngn som bara fått papper på gymmet..
Hade varit bra om man vill "skulpturera" kroppen..
Annars har jag en sambo som är fd landslagskille i tiokamp samt fd ungdomstränare så jag känner mig trygg..
Jag har personlig tränare och en annan sak som är possitivt är uppföljningen och målsättningen. Man får ett mål inom en viss tidsram och när tiden för att uppnå det målet är genomfört så blir det uppföljning för att se ifall man lyckats eller inte och avgöra vad som gick fel, vad kunde man gjort bättre osv. Dock är den inte med mig hela tiden utan nya mål sätts istället. Annars har jag min far, fd ishokey coash och elitidrottare.
#7 Det låter riktigt bra! Hade behövt någon som pushar mig, hårt :)
Jag ska börja med en PT från och med nästa vecka.
Har haft förut, hösten 2001, och det fungerade väldigt bra.
Men nu har jag lite andra mål, förutom att komma i trim och bli av med drygt 10 kg. Jag har fått ett nytt intresse, spela tennis - testade litegrann för 2 veckor sedan och blev glatt överraskad över hur roligt det var. Men måste ha bättre kondis och lättare kropp innan jag kan sätta igång och träna tennis mer regelbundet. Samt lära mig grundslagen.
Min särbo extraknäcker som tennistränare så han kan nog coacha mig vad gäller sådant.
Min tanke är att den här PT ska hjälpa mig komma igång med grundträning och bättre kost så att jag kan tillgodogöra mig en ny sport.
Jag har råd tack och lov. Men nu är ju jag 40+, har fast jobb och pengar på banken. Annars hade det varit svårt.

Vad kostar en PT?
Vet inte. Men säkert minst 500 spänn timmen.
#10 Här kostar det typ 500-600 per timme men blir något billigare om man betalar för flera pass..
Jag tror man kan få ett schysst paketpris om man bokar upp en viss längd på perioden.
Hos mig kostar en PT 3500 kr för ett paket, då ingår 10 Pt träningar , div mätningar och fri tillgång till gymmet under tiden. Man har alltså inte en pt som hänger över axeln på en hela tiden, utan som man träffar ca en gång i veckan och får nya övningar, annars har man kontakt via mail och sådant. För mig har det fungerat perfekt eftersom jag behövde lära mig allt från grunden.
Det negativa med PTs är deras dyra driftkostnad, "utbildning" och kostråd.
Det positiva är att de kan hjälpa en att sätta upp ett träningsprogram, visa hur man utför övningar korrekt, minska risken för skador, tvinga en att dra sin lata bak till gymmet och pusha en till det yttersta.