Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1507 ggr
[Joar]
0

Två dar i rad

Det var ingen större hit att cykla två dagar i rad. Känner mig mörbultad. Benen är tjocka som jag vet inte vad just nu.

Det får bli en vilodag imorgon helt enkelt.

Zadeira
0

Det är viktigt att lägga in vilodagar, det ska man aldrig glömma! Särskilt om man är otränad bör man vara lite försiktig så att man inte går ut för hårt och övertränar.

LaSadie
0

Ja, speciellt i början är det viktigt att man vilar mellan sina träningspass :)

[Joar]
0

Japp idag är det en vilodag så jag orkar cykla imorgon med. Men det skall bli regn i helgen där jag bor så det kanske dröjer ett tag innan jag kan fara ut och cykla.

Zadeira
0

Det finns regnkläder! Det är viktigt att man inte låter småsaker hindra en när man kommit igång, för då blir det svårare att hålla motivationen uppe, man tänker att "jaja, en dag till gör inget om jag hoppar".

[Joar]
0

Ja regnkläder finns men jag har inga. Tungan ute

Zadeira
0

Är det bara varmt så gör det ju inget om man blir blöt ;)

[Joar]
0

Hehe, sant. Tungan ute

[Joar]
0

Klarade inte av att ha en vilodag. Det blev styrketräning i 25-30 minuter med vikter.

Funderar på att dra ut och cykla ikväll med.

LaSadie
0

känner du att du klarar av det och kroppen inte säger emot så go for it. Jag föredrar vilodager mellan passen but thats me.

[Joar]
0

Det är det att jag inte orkar utan jag har en sjuhel*kes ångest över det jag ätit idag så jag har likosm inget val än att träna hur trött jag än är. Gråter

Zadeira
0

#10, Då bör du faktiskt prata med någon så att du inte utvecklar ett värre sjukligt beteede. Jag har under våren/sommaren fastnat i ätstörningar pga just det du säger med ångest och att behöva träna av sig maten. I mars tränade jag sönder mig och åt nästan inget vilket ledde till kollaps av kroppen. Nu har jag bulimi-tendenser.

Ta tag i det INNAN det blir ännu värre! Känner du som du gör så bör du verkligen försöka få hjälp att på ett hälsosamt sätt gå ner i vikt och träna, och under tiden ha någon att prata med som kan hjälpa dig.

[Joar]
0

Jag försöker att få hjälp men ingen tar mig på allvar. De har faktiskt skrattat åt när jag berättat om detta problem. Jag är för "gammal" för att jag skall ha en ätstörning, typ. Min KP är på 6 veckor semester nu så jag har ingen att prata med.