Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1914 ggr
L8sson
0

Nu har jag börjat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan hoppsan.

I sommar ska jag ut och röra på mig, har redan varit ute 2 mornar i rad och joggat. Inte långt och länge men så jag fått flåsa och svettats, jag har med mig mina hundar som springer bredvid men ska även ha dem i dragselar och lina som är fäst vid mig.

Jag är noga med uppvärmning och nedvarvning för jag har hundarna med mig, så jag är igång och joggar cirka 10-15 minuter efter 10 minuters uppvärmning och sedan efter varvar ned påväg hem. Jag är helt otränad, är van vid vanliga promenader.

Jag har inte tänkt så mkt på kosten än, men det kommer.

Nu vill jag ha lite tips på vad jag ska tänka på?
Finns det roliga övningar som idioten osv som ni rekomenderar?
Vad kan jag kombinera detta med?

Hoppas någon är villig att ge mig lite tips.

LaSadie
0

Jag är inte jättebra med övningar, men tycker att du har en bra plan. Om man inte är van vid löpning så är det bra att skynda långsamt så man inte får skador :) Lycka till och hoppas det går bra i sommar :)

L8sson
0

Idag har jag testat att sitta i en portabel infraröd bastu, 20 minuter så rann svetten. Någon mer som använder en sådan? Man dricker massa vatten under dagen och sedan bastar på kvällen så rensas kroppen. Jag läste att sitta i 30 minuter i bastun är som 10km joggingpass, kroppen jobbar. Alltså svett mässigt inte motionsmässigt ;) Infra trålarna får igång hjärtat och blodcirkulationen. 

Detta kan hjälpa mig att gå ner i vikt, samtidigt jag joggar regelbundet så blir det nog bra. Man kan iallafall testa!

Har även plockat fram våran crosstrainer, det ska bli kul att komma igång. Är mer taggad nu än på läänge!

Shalin
0

Bra jobbat! :D

Du ska vara riktigt stolt över att du har börjat träna. Jag har lääänge tänkt börja träna på allvar och började med det denna veckan. Känner mig riktigt taggad och vill ständigt göra mer. Men man måste ju bromsa sig själv också och inte köra för mycket så man skadar sig och tappar lusten.

Jag såg för ett tag sedan någon här som skrev om ett program man kunde ladda ner. Det är ett springprogram som man gör under 9 veckor. Jag är klar med vecka 1 och ska börja på vecka 2 på tisdag. Det är hur kul som helst. Jag har aldrig haft så roligt när jag springer. Man kör uppvärmning 5 minuter, sedan springer man en minut och sedan går man raskt i 90 sekunder, sedan är det spring igen så fortsätter det så.

När jag sprang och han som gjort programmet sa åt mig att nu är det dags att sakta ner. Va? Redan? Tänkte jag då. Det är suverän nybörjarträning om man aldrig har haft så bra kondition :)

http://c25k.com/podcasts.htm

L8sson
0

Tack för tipset! :D 
Jag har haft liten paus nu i 2 dagar, men kör igång igen imorgon! :)

Det lät riktigt kul! Ska kika på det!

Shalin
0

#4 Ingen orsak :D Såg igår att det var ju en artikel om det här på iFokus med, så var ju där jag hittade den då xD

Bra att du vilar i 2 dagar med, det behövs verkligen. Berätta gärna vidare hur det går :)

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej! :) Jag har Iphone, ska jag lägga över de som en MP3 fil typ? 

Idag var jag ute och sprang bakom hundarna! Det är ju lite fart i det, så det är svårare att köra intervaller, men kan säga att jag kommer ha träningsvärk i rumpan imorgon ;)

Shalin
0

#6 Ja det kan du säkert göra. Jag har lagt över på min mp3 iallafall och det funkar super. Oj så kul för hundarna med, så dom får trötta ut sig ;)

Heja heja ^^