Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2574 ggr
[Liinda]
0

Proteinpulver

Tips på bra Proteinpulver tack! =)

Vet inte om det är kolhydrater i proteinpulver eller inte, men om det är det så gärna tips på ett med så lite som möjligt i.

Hört att det finns ett proteinpulver med banan/choklad smak som tydligen ska smaka helt okej. Men jag hittar inte hur mycket jag än letar.

Zadeira
0

Det finns ju många olika protein-pulver att välja mellan, och allt beror på vad du är ute efter och vad du föredrar. Kolla in flera olika hemsidor, jämför produkterna och infon. Ofta finns recensioner också bland omdömena.

Själv kör jag med Casein eller Diet Fuel från Body Science för tillfället för att jag föredrar det långsamma proteinet som kvällsmellis innan sängen. Body Science Diet Fuel finns med banan-chokladsmak, men den är en besvikelse enligt mig och smakar väldigt tråkigt.

[littleoldme]
0

Jag kör med Whey 100% Gold Standard, kanske det är? Osäker på namnet. Double Chocolate tror jag smaken heter.

Tar endast proteinpulver efter ett träningspass, om det så är gym, cykel eller inlines. Tycker faktiskt att jag har märkt skillnad. Har aldrig fått resultat så här fort. Nu försöker jag få synliga muskler, så därför testar jag proteinpulver. Självklart äter jag en väl sammansatt måltid någon timme efter proteinpulvret också… :)

[Liinda]
0

Tack för era svar! =)

Det får bli StarNutrition Whey 100 med chokladsmak! =)

Ska bara hitta en affär som har det hemma för dom på internet hade slut på chokladsmak överallt! :/

freck
0

StarNutrition är Gymgrossistens egna varumärke. men annars tycker jag att det är väldigt bra produkter. och deras whey 100 är väldig hög proteinkvallité på.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Liinda]
0

Då var det därför jag inte hittade StarNutrition i affären då haha, men jag tog ett annat märke. Body Science Whey 100. Den verkade vara lika bra? Lite billigare var den iallafall.

Första dagen så larvade jag mig som fasiken och stog och hulkade efter varje klunk haha, men nu slinker den ner på 5 sek.

Zadeira
0

#5, Jag använder Body Science Casein och Body Science Diet Fuel och tycker de är väldigt bra, så jag skulle gissa att som snabbt proteinpulver är Body Science Whey 100 säkert lika bra!

freck
0

Jag vill då påstå att StarNutrition är bättre om man tittat på innehållet.

på 100gram så får du i dig 82 gram protein medans i Body Science får du i dig78gram praotein/100gram pulver + att du får i dig mindre kolhydrater om man väljer StarNutrition. Jag har inte hittat något annat proteinpulver som slår StarNutrition whey-100 när det gåller mångden proten/100 gram pulver samt den låga kolhydrater som StarNutrition har.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Zadeira
0

#7, Body Science Diet Fuel ger dig 89gram protein per 100 g pulver, så där har du fel.

Zadeira
0

#7. Förlåt, du kanske menade i Body Science Whey 100, det tänkte jag inte på eftersom det inte är det jag använder utan Body Science Diet Fuel.