God nyttig frukost!
Hej! Jag skulle behöva få lite tips på en god, nyttig och ganska liten frukost, då min aptit brukar vara i botten! Äter oftast 1hårdbrömacka med smör och ett glas mjölk! Och DET klarar man sig ju inte värst länge på! Så alla tips är välkomna!
Jag är ganska tråkig. Jag har i 2 års tid ätit samma frukost.
Lätt rostade frökusar med valfritt pålågg, en kopp katte, ett glas proviva, en multivitamin och en omega3kapsel.
Fungerar för mig. Blir rutin på frukosten och mättar bra.
Adderar ett ägg då och då när jag vet att jag har en hård dag framför mig.
Några förslag;
*Keso blandat med banan eller äpple och kanel.
*Äggmacka och yoghurt (tex.Skyr)
Eller fortsätt med den fukost du käkar och ät ett större mellanmål sedan istället.
Lägg lite smör i en kastrull och hetta upp till smöret bubblar. Sänk värmen och knäck i ett ägg. Sedan vispar du som attan och vips så har du en god äggröra som du sedan kan lägga på bröd.
Brukar dessutom skiva lite paprika ovanpå äggen, samt strö över någon krydda, curry exempelvis.
Jag brukar inte gilla ägg i vanliga fall, men när jag gör på detta sätt blir det väldigt gott!
Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/
250g Keso
en näve hackade nötter
en näve bär
en msk hela linfrö
1-2 kapslar omega3
vatten eller te.
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Jag brukar göra smoothie med hallon, linfrön, solrosfrön och apelsinjuice (pressat själv). Till det en macka med ägg eller två stekta ägg som de är. Smoothin kan man alltid göra kvällen innan
Tack för tipsen!
Kanske puttar upp gammal tråd.. men jag brukar äta en frukost som består av:
- en näve hackade blandade naturella nötter
- turkisk yoghurt
- bär av olika slag (oftast hallon)
Jag hackar nötterna och tinar upp bären i micron.. sen blandar jag bara allt.. det blir ungefär som müsli fast av endast nötter.. jag håller mig mätt på frukosten och den smakar gott 
// Matilda
#7 tips på nötter? och du menar osaltade, kan de vara rostade? Tänker på "nötbuffen" som finns i coop och citygross bl.a.
Låter gott, ska testas =)
Rostade kan de säkert vara.. men brukar köpa helt naturella.. påsar med ntöter helt enkelt, till exempel "Natural Nut Mix" från Parrots, senast så köpte jag det på Coop.. brukar även köpa Icas.. de brukar dock inte ha så många blandningar men brukar köpa hem påsar med olika nötter och sedan blanda dem… :D
// Matilda
Om man inte vill äta så mycket kan man göra en smoothie med proteinpulver :)
Jag brukar äta en banan när jag går upp och väntar några timmar tills jag äter min riktiga frukost som är två äntligenmackor med philadelphiaost eller chorizoost :)
Min frukost består av frusna blandade bär (Garant har en härlig mix) med 2 dl turkisk youghurt. Om det är varmt kan man röra bären med youghurten så blir det som glass… annars får man tina dem lite. Strör över nötkross, som jag gör själv av olika nötter… slänger på en par valnötskärnor också. Om jag vet att jag måste stå mig lite längre på frukosten tar jag en skvätt grädde till hela härligheten :)