Träning för rygg
Hej, skulle uppskatta lite tips på bra hemmaträning för ryggen, främst skuldror och ländrygg.
Har fått ändrat schema med väldigt långa jobbpass så hinner inte till träningsannläggningen så frekvent som tidigare och ryggträning är inte min specialitet så alla tips uppskattas!
Ge mer än du förväntar dig att få.
armhävningar, , chins, pull-ups,
Jag har en schäslong p soffan som jag lägger mig på och har överkroppen utanför soffan. Så kör jag rygglyft. Eller lygga på marken och göra lättare rygglyft.
Hunden är väl bra mot ryggen har jag för mig.
Du står på alla fyra och sen höjer du en arm och diagonalt benet. Var rak i ryggen.
#3 den kan man ju göra liggandes också, att man stäcker upp armen och motsatta benet….
#4 eller båda armarna och sen båda benen
Tack för alla tips!
#2 Det md schäslongen var smart, hade jag aldrig kommit på själv.
#3 Hade ingen aning om att man tränade ryggen när man körde hunden, det känns inte som det.. men det var en possitiv nyhet.
Ett tips kan vara att gå till något träningsställe och testa Core/CxWorx eller liknande pass, då får man massa bra tips på rygg och magövningar. Så har jag själv lärt mig massor!
Ligga på mage lyfta benen uppåt samtidigt som du vilar överkroppen och tittar ner i mattan. Vanliga rygglyft, plankan.
Googlade lite och hittade lite mer
http://tranahemma.org/ryggovningar
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#7 som sagt så är annledningen till att jag ska träna hemma mina konstiga arbetstider och min pendling till jobbet, så finns inga ställen öppna när jag kommit hem.
Men tack för länkarna, ska kolla upp dem.