Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 6061 ggr
NinjaKakan
2012-05-03 23:32
0

Träning=Finnar ?

Hejsan. Jag behöver lite hjälp här. Jag upplevar att nu när jag tränar att jag får mer finnar och pormaskar ? Varför är det så eller det är bara jag ? Duschar jag inte direkt efter jag tränat så sköljer jag alltid av mitt huvud med vatten eller en rengöringservett för ansiktet. Men detta tycks spela mindre roll utan det fortsätter ploppa upp finnar och grejer. Även så på bröstkorgen och på ryggen. Har aldrig haft problem med detta innan men det irriterar mig.

Har ni det också så ? Eller vad har ni gjort åt det?

Zadeira
2012-05-04 08:48
0

Har du förändrat något i kosten sedan du började träna? Det kan vara så enkelt.

Eller så är det en peiod du är inne i. Vet själv att nu på vårkanten ä det en övergångsperiod då min hud och hår får lite "fnatt" och inte beter sig som vanligt. Sen balanserar det ut sig när vädret stabiliserats igen.

NinjaKakan
2012-05-04 08:49
0

#1 ja det har jag ju. Äter mycket grönsaker och protein, och enbart långsamma kolhydrader. Innan har jag ju ätit allt så att säga :P

fotogymnast
2012-05-04 18:05
0

Har hört att det är lättre att få finnar och sånt om du tränar med massa smink och grejer, mascara spelar nog inte så stor roll men puder, foundation och sånt. Brukar du träna med smink?

NinjaKakan
2012-05-05 08:12
0

#3 Nej det enda jag använder som smink är kajal och mascara. Använder aldrig foundation och liknande saker för huden…

Zadeira
2012-05-05 08:51
0

#2. Jag tror du har svaret i förändrad kost. Jag vet inte hur länge du har tränat och ätit annorlunda, men det kan ta tid för kroppen att ställa om sig till nya kost och träningsvanor och det kan ta utryck på olika sätt som påverkar mage, hud och liknande.

NinjaKakan
2012-05-05 09:56
0

#5 tränar har jag gjort ett längre tag, med ett uppehåll på en månad pga sjukdom. Så egentligen är det ju bara 1 vecka då, och nu förändrade jag kosten också för att se skillnad.

Tack för svaret :D Så hoppas att det lägger sig igen. Riktigt jobbigt -_-

kaian
2012-05-05 11:32
0

Kan vara helt ute och cyklar nu.

Men när man tränar ökar väl testosteronet i kroppen vilket kan medföra mer finnar.

Tycker mig ha läst detta någonstan för länge sen, kan vara nåt riktigt gammalt rön.

NinjaKakan
2012-05-05 11:38
0

#7 Kanske det, men jag är ju tjej :P Så jag har ju inte testosteron :P

kaian
2012-05-05 11:49
0

Jo även du som är tjej utsöndrar testosteron om än i mindre mängder.

Men en ökad utsöndring av testosteron medför fetare hud.

NinjaKakan
2012-05-06 14:45
0

#9 Jaha :O Det hade jag faktiskt ingen aning om. Man lär sig något nytt varje dag.:)

Ja, fick en finnbomb inatt och ploppade upp några äckel i fejsen. URK. Må detta bli bättre.