Spagat
Ni som kan spagat, hur långt tid tog det för er att komma ner och hur mycket stretchade ni? Hur många dagar tror ni det tar för mig om jag stretchar varje dag om jag har 10 cm kvar?
Det är jätteolika från person till person! Själv har jag kunnat spagat på båda benen sen jag va typ 8 och behöver inte stretcha för att "behålla vigheten". Medans många behöver kämpa jättemycket för att komma ner.
Jag tycker du ska börja med att värma upp benen lite, för att inte sträcka dig och sånt. Sen är det bara pressa! Känna att du kommer ner lite längre varje gång, och sitta kvar där! Det kan krävas både tid och tålamod för att klara spagat! ;)
stretchar typ inget alls.. ibland efter att jag har tränat och jag kan ändå gå ner i spagat:)
Jag tror det är för att jag är ganska överrörlig:$
#2 Precis så är det för mig också, stretchade nästan inget under några år för att jag har överrörliga ben och min sjukgymnast tyckte inte jag skulle göra det och blablabla. Men kunde fortfarande gå ner i spagat. Medans vissa i mitt lag kör varje träning men ändå inte kommer ner.
Nu, när jag har slutat med gymnastiken, skiter jag dock i vad sjukgymnasten sa och stretchar på, hehe… ;))
Hur vet man vilket ben som ska vara framåt? kan ni gå ner åt båda hållen?
#4 Jag kan gå ner åt båda hållen, men den vanligaste är att man har ett ben som är lättare och gör mindre ont. Det får man prova sig fram för att ta reda på, tror man känner det ganska snabbt! :)
Jag har vänster som mitt lätta ben. Höger är omöjligt..
Jag har kommit ner nu.. fast bara ibland och när jag är uppvärmd. Annars har jag väl typ 5 cm kvar..
Detta var i april 2011..Där var jag inte riktigt nere..
Nu kan jag gå ner så när jag är ouppvärmd, och helt när jag är uppvärmd