Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 1731 ggr
Tintin82
0

Löpband, crosstrainer

jag försöker gå på gym ca två gånger i vecklande. Uppvärmningen där jag kör tio min löpband eller crosstrainer blir jag jätte varm och det känns jättebra men när jag ska börja på gymmet så känns det inte alls bra blir knappt svettig till skillnad från uppvärmningen…till min fråga om jag skiter i gymmet och går en halvtimma på löpband och en halvtimma på crosstrainer ger det mig något? Det jag ville ha ut av gymmet var armar axlar och mage kan jag få det om jag bara kör löpband, crosstrainer? Vet att dom har rodd maskiner också kan dessa tre maskiner ge något?

Zadeira
0

Frågan är ju om du vill bränna fett eller bygga muskler. Du bygger inga muskler på de områdena du vill genom att träna kondis, vilket löpband och crosstrainer i första hand ger. Du bränner mer fett, men då bränner du över hela kroppen. Vill du fokusera på armar och mage så bör du kombinera med styrketräning för att få mer framträdande muskler där.

kaian
0

Kör en halvtimme på antingen löpandet eller crosstrainern och gymma andra halvtimmen.

eller så struntar du i gymmet helt, och tar en raskpromenad eller joggar i 30-60 min. Sen lägger du på situps och armhävningar på det.

Man kan lägga upp träningen på olika sätt så jag tänker inte gå in djupare på det just nu.