Ont i knät
Har sedan jag var tonåring haft problem med höger knä. Då fick jag diagnosen inflammation i brosket (?) som finns under knäskålen. Vet inte om det är en riktigt diagnos.
Har sedan ett tag tillbaka haft ont i knät så jag har till och med vilat 2-3 veckor men inget har hjälpt. Nu tränar jag fast det gör ont. Tror ni att smärtan går över om jag fortsätter träna?
Det är nog bara en läkare/sjukgymnast som kan råda dig i den frågan. Ibland är det bra att träna trots smärtor, ibland ger det motsatt effekt. Det beror helt på hur och varför du har ont. Det är nog bättre du går och kollar upp det igen och då hör ordentligt hur du ska göra med din träning.
Jo det skall jag göra.
Nu efter natten så har smärtan försvunnit och jag tänker testa att åka till gymmet och genomföra min löpning. Det är säkert så att jag tränat för hårt efter ingen träning alls på 14-15 år.
Håller med föregående talare, kolla med sjukgymnast eller läkare först.
Dock kan jag dela med mig av min erfarenhet. Har du inte tränat på länge och ger dig på övningar som belastar leder, så kommer du att få ont. Det som är bra att göra för att förhindra detta är att hitta övningar som tränar upp muskulaturen som ger stöd till lederna. I ditt fall tex. knäböj på balansbräda. (vilket fixerar din knäskål) Fortsätter man att belasta leder utan att det finns något stöd till dom i muskulaturen så kan det leda till väldigt jobbiga skador.
Hoppas att det blir bättre för dig!
Tack. Jo det gäller att hitta såna övningar. Försöker att variera mig så jag inte tränar enformigt utan allsidig.

Om du inte kollat upp det nyligen så är det väldigt riskabelt att fortsätta träna på smärtan. Om det vill sig illa kan du göra det värre och sen får du dras med en återhämtningstid utan träning i flera veckor. Det är det ju inte värt.. Så kolla upp det så snart du kan!
Just nu har jag inte ont och jag tränade igår. Kanske var något tillfälligt? Men jag kommer att kontakta läkaren ändå.