Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2850 ggr
Mia
2011-11-09 16:44
0

Smoothies

Har nyss köpt mig en smoothiemixer, är det någon härinne som dricker smoothies? Är det nyttigt? Glad Har ni några recept att dela med er av? Jag gjorde en på mild naturell yoghurt, banan och frysta jordgubbar Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Norrbysa]
2011-11-09 17:03
0

Visst kan det vara nyttigt. Dock är frukt väldigt sött och det går extremt mycket snabbare att dricka 3 frukter än att äta dem så det blir en ganska så stor sockerchock. Tycker inte man ska undvika smoothies, men det är bra att vara medveten om vad man stoppar i sig. :-)

Att ha kesella i kan vara ett tips för att höja proteinhalten i en smoothie. :)

keptak
2011-11-12 14:21
0

Jag brukar göra en smoothie med färskpressad apelsinjuice, banan och solrosfrön vilket är mycket smaskigt Tungan ute

Sen brukar jag blanda allt möjligt med yoghurt. Lingon är en favorit då jag tycker om när det inte är för sött Glad

LaSadie
2011-11-13 16:03
0

Brukade göra en smoothie med youghurt, banan och blåbär. Den var mumsig :)

Mia
2011-11-13 18:05
0

tack för tipsen, låter gott Glad hittils har jag bara provat yoghurt med banan, jordgubbar eller med hallon/blåbär/björnbär.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

smillasol
2012-04-11 20:40
0

Det är sååå gott och nyttigt och jag står mig ett tag på ett glas! Jag tar lite vad jag har hemma yoghurt bär och banan blir riktigt gott har man inte yoghurt kan man ta mjölk. Igår gjorde jag en på jordgubbs yoghurt och banan! Smaskens :) Och har även gjort på vanilj yoghurt och banan då vi inte hade bär :) fast blir godast med bär! Jag ha läst att många häver i nötter och havregryn för att få det ännu nyttigare det kanske man ska prova? Vill man lyxa till det lite så kan man ha en klick glass och lite choklad i mums :)

smillasol
2012-04-11 20:41
0

Såg nu att den var från 2011 ooops!

Helgonsbarnet
2012-04-13 01:28
0

Jag och pojkvännen kör Valios vanilj yoghurt med färska jordgubbar blir riktigt gott om man tar mer jordgubbar än yoghurt!

Med vänliga hälsningar
Patricia 

vaanjja
2012-04-14 10:06
0

Jag älskar smoothie, har själv en Blender! Brukar göra det några gånger i veckan till frukosten. Jag brukar ha i vilka frukter som helst som jag gillar(fat iofs älskar jag alla frukter xD ) denna morgonen tog jag äpple, melon, apelsin och passionsfrukt. Det blev helt underbart! Jag blandade mjölk och lättyoghurt, kanske 2 dl. Man blir jättemätt, jag upplever att det är nyttigt!

Mitt tips är att alltid ha i minst en "mild" frukt annars är det risk att smoothien blir sträv och beskt. Ha t ex INTE i ananas och kiwi ihop, testade det i veckan och det var itne gott. Borde haft i tex banan och melon också för att mildra.

Cawolina
2012-04-28 13:31
0

På gymmet köpte jag en smoothie de gjorde med Proteinpulver med chokladsmak (dalblads whey class+), banan och mjölk! Det var så himla gott!!!! Och jag som inte kan dricka proteinpulver i vanliga fall när man bara skarar med vatten…