Dagens träning
I denna tråd kommer jag att skriva om mina pass jag gör i gymmet.
Min vecka ser ut så här:
Måndag: Kondition
Tisdag: Överkropp/armar
Onsdag: Kondition
Torsdag: Vila
Fredag: Underkropp/ben
Lördag: Kondition och lättare övningar för hela kroppen
Söndag: Vila
Idag var det alltså överkroppen och armarna, tidigare så varvade jag armar med ben men nu har jag bestämt mig för att träna en sak i taget för att maximera träningen.
I början gick det lätt men mot slutet blev det tyngre och jag fick kämpa för att klara av övningarna och det antal reps jag satt att jag skall klara.
Sen efter dena träning var det två kortare fotbollsmatcher då det var föräldrar möter barn. Två döttrar och två matcher. Kändes i benen efter den timme med allt springandes eftersom jag hade min första konditionsträning igår. Borde egentligen vila benen men har jag lovat att komma så kommer jag.
I dagens träningspass så hade jag kondition på schemat. Var egentligen liye trött i benen efter gårdagens fotbollsmatcher med barnen. Men jag tog mig till Avancia ändå innan jag hade ett möte. Följer c25k.com och det var det andra passet denna vecka. Ökade på med en halv kilometer i timmen. Så snittet under löpningen låg på 8km/h och promenaderna på 5km/h. Sista minuten ökade jag till 8,5km/h. Känns riktigt bra nu när jag varit på gymmet och inte tog en extra vilodag.
Idag blir det en vilodag. Både bra och dåligt. Jag vill så gärna fara och träna men jag måste vila musklarna emellanåt för bästa resultat.
#2 Samma här idag ville inget annat än till gymmet men får snällt vila annars kan man ju vinka hejdå till gymmet inom kort för överansträgning :P
Precis och det vill man ju inte.
Idag gick det segt, kroppen hade inte alls återhämtat sig från tidigare i veckan. Men jag kämpade på men det blev inte alls så många reps som jag ville.
Testade en ny maskin, bencurl, liggande och det var verkligen en svår nöt att klara av. Märks att baksidan av benen är otränande.
Hehe och sen hade jag mig en svans efter mig. En äldre herre som alltid kom efter mig på vad jag än gjorde. Undrar om han är förtjust i mig?
Knät är bättre idag och jag har inte ont så jag for iväg till gymmet. Dagens pass bestod i kondition och lättare kroppsövningar. Kunde öka på löpningen lite granna och är uppe i 8km/h. Sista löpminuten ökade jag till 8,5km/h och det kännes bra efteråt. Knät höll.
Nästa vecka så kommer det att bli en överraskning. Har inte lyssnat på podcasten i förväg.