Träning iFokus

Träning

Etikett: kost
Läst 1691 ggr
[Aquelegia]
0

Striktare kost-snabbare resultat?

I och med att jag bestämde att det är muskler jag skall bygga upp rejält nu så kom jag fram till att det är dags att utesluta vissa saker som jag i alla fall fått för mig är dåligt för träning.

Jag bestämde då att jag under närmaste halvåret, fram till oktober INTE förtära alkohol, socker (förutom i något glas läsk på eventuell fest) ej heller godis, bakelser/kakor eller chips. Äter inget vitt bröd/pasta dylikt.

Tror ni att det verkligen kommer snabba på resultatet av min träning? Eller är jag för hård mot mig själv?
Jag behöver inte tappa i vikt utan bara tighta till kroppen lite och bygga upp muskler.
Jag tränar styrka kombinerat med kondition.

[Aquelegia]
0

Ingen som vet ?

Zadeira
0

Personligen, dvs helt utan vetenskapliga grunder, så är jag övertygad om att det INTE spelar någon roll för ditt träningsresultat om du en dag i veckan unnar dig något onyttigt. Tror att det viktiga är att du verkligen får i dig tillräckligt av det du behöver för att bygga muskler.

Tränar du mer har du också "råd" att unna dig att vara onyttig då och då eftersom du gör av med mer energi.

[Aquelegia]
0

#2 Sambon sa det med nämligen också att jag är för hård mot mig själv. Men alkohol är ju faktiskt direkt skadligt dock så är det ju inte farligt att dricka ett glas vin på någon fest. Godis, chips och kakor är en personlig last som jag lätt som en plätt kan med att byta ut mat med så därav jag är hård med detta. Jag vill kunna njuta av maten och inte behöva tänka så mycket på kalorier bara för att jag senare kommer trycka i mig en påse.

Sedan att "unna"mig något innebär inte onyttigt. Onyttigt för mig har alltid varit en bigrej som vissa dagar slår över dock. Att unna mig är som nu på morgonen en matigt smoothie ^^ Då den innehåller mycket fruktsocker så är det ju som en godisskål, men jag tar hellre det än vitt socker då ju fruktsocker är lättare att smälta för kroppen.

Den energin jag gör av med extra vill jag ju skall gå till att kroppen förbränner det lilla överskottet som finns. När jag sedan uppnått målet tänkte jag mig kunna vara lite mindre sträng.
Känns skönt ändå att få veta att nej, jag kommer inte förstöra det jag bygger upp genom att "fuska" lite med onyttigheter Glad

Zadeira
1

#3. Det viktiga är ju att du verkligen äter det du behöver och får i dig rätt och tillräckligt med bra näring! Det är när du ersätter den riktiga maten och den bra näringen med socker, alkohol och godis som det har dålig inverkan på din kropp. Äter du rätt och riktigt och kommer upp i tillräckligt med "korrekt näring" för dina träningsönskemål så är det okej att äta godis också, bara du inte ersätter något av dina riktiga näringskällor mot det bara för att minska kalorierna.

[Aquelegia]
0

#4 Okej då skall jag alltså tillåta mig att äta en kaka om man är hemma hos någon och det är fika. Eller faktiskt ta en näve ostbågar vid fest. Dock till vardags ska jag totalt sluta upp med socker osv då jag är lite av en "sockerhjärna"