Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2249 ggr
Cawolina
0

Springa utan frukost

Hej!

Det har ju ansetts som bra att gå ut och springa/gå på morgonen innan man äter frukost, men på samma gång säger alla att det är viktigt att man äter frukost det första man gör på morgonen för att starta förbränningen.

Vilket av detta är sant?
Jag ska ut och springa imon bitti direkt efter att jag vaknat, det känns dumt att äta innan då!

Jag brukar inte äta frukost med en gång på morgonen utan brukar vänta tills jag kommer till jobbet, är det dåligt?

Zadeira
0

Jag har ingen aning rent forskningsmässigt, men kan ju bara svara för mig själv. Jag brukar aldrig springa på morgonen, men däremot så promenerar jag. Då väntar jag med att äta till efteråt. Om det hade gjort skillnad att äta innan vet jag inte, men ärligt talat så för mig handlar det om att göra det som känns bäst för mig.

Gimbergsson
0

Jag brukar äta något innan jag springer eller promenerar om det så är ett glas mjölk eller en banan eftersom jag blir svang annars. Jag orkar inte lika mcyket om magen är tom :) Det är såklart olika för alla dock.

Cawolina
0

Ja att äta en banan innan låter smart, slipper jag riskera att bli yr också… :)

Pauliine
0

Jag brukar äta nått litet, annars orkar jag inte! där emot är de ju dumt att dra i sig en brakfrukost och sen ut och springa (aj..håll?), jag tycker att en liten frukost, sen ut och gå fort, sen hem äta, sen på eftermiddagen köra ett snabbare och starkare springpass. Men alla är ju olika och mår bra av olika så testa dig fram vad som känns bäst i din kropp =)

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

[Vargöga]
1

Jag skulle också ha tagit något litet innan och sen äta sin frukost efter löpningen.