Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 1460 ggr
[Vargöga]
0

Dela upp träningen?

Som jag kör nu så tränar jag hela kroppen på de olika maskinerna samt kondition. Jag blandar träningen mellan underkroppen och överkroppen. Har jag varit på en maskin för armarna så tar jag nästa maskin för benen osv.

På så sätt tränar jag hela kroppen varje gång men är det smartare att träna en muskelgrupp per dag?

Hur tränar ni styrketräning?

Kan ju nämnas att jag vill ha symmetri i det jag gör och har svårt att inte träna en muskelgrupp därav frågan.

[C Stark]
0

Hej!

Det beror ju helt och hållet på vem man är och vad man vill med sin träning?
Har du tränat innan? Hur ofta tränar du? Vad vill du med din träning?

Glad

[Vargöga]
0

Jag vill gå ner i vikt och bygga upp en muskulös kropp samt slippa värken i lederna.

Förr tränade jag inget alls men nu tränar jag ca 5 gånger i veckan med styrketräning.

[C Stark]
0

Att träna alla muskelgrupper varje gång kommer inte ge någon större muskelmassa.
Tiden du spenderar på gymmet är bara en lite del av träningen, resten är lika mycket mat och vila. Samt att du tränar rätt förstås.
För effektivare muskelbygge så krävs det bättre fokus och rätt teknik på varje muskelgrupp och sedan 2 dagars vila innan det är dag igen. Men tränar du så nu, är det nog bra om du trappar upp försiktigt.
-Dom hjälper dig jättegärna på gymmet om du ber om detta - det är ju deras jobb! Flört
Jag vet heller inte varför du har värk i kroppen, ett tips kan ju vara att du ser till att få träffa en sjukgymnast också som hjälper dig och kan lägga upp ett schema för dig. Dom har det på en del gym också.
Det är helt onödigt att köra alla muskler vrje dag! Lägg in konditionspass eller grupppass eller något annat istället!
Glad

[Aquelegia]
0

#3 Lite OT nu kanske men man skall alltså vänta 3 dagar med att gymma om man skall bygga muskler?
Jag hade tänkt mig varannan dag men kände imorse att det verkligen inte skulle vara bra att träna styrka idag, har rejäl träningsvärk idag trots jag gymmade i lördags morse.
Jag har personligt anpassat gympass där jag kör varje muskelparti för sig, ca 3 övningar per muskelgrupp och inte kör cirkelträning.

Skall nog ut och springa en liten runda idag istället för att få upp bulsen och blodcirkulationen så musklerna får mer syre och kan återhämta sig lättare, stämmer det?

[C Stark]
0

Musklerna byger du ju inte på gymmet, där bryter du ner dom. Det är när du vilar som musklerna byggs! Glad

kaian
0

#4 det han menar är att fokuserar du på rygg dag 1 så ska inte rygg tränas förräns tidigast dag 3, men det hindrar inte dig från att träna en annan muskelgrupp dag 2

[C Stark]
0

Exakt så… Glad