Specialdesignade skor
Har problem med att jag får ont i fötterna, smalben + ryggen för att jag har dåliga skor på mig. Jag är mycket ute och går vilket dessutom sliter ut vanliga skor otroligt mycket. Så jag tänkte att jag ville satsa på ett par riktigt bra promenadskor, men vet inte vad jag ska leta efter!
Tänkte att sånna skor som är specialdesignade för en själv som man testar ut kanske hade hjälpt mig mycket, men jag har ingen aning om var man kan köpa såna eller få hjälp med det..
Snälla hjälp!
Mvh Jenna

Skrev en artikel för ett tag sedan om ämnet supination och pronation. Här är artikeln som du kan läsa. Tror att dina problem grundar sig i att du går fel.
Först bör du avgöra om du behöver inlägg eller inte vilket en ortoped kan göra (Mina fick jag från Löp och Sko kliniken i GBG).
Bra skor kan man testa ut bland bland annat Löplabbet, de har löpband med kamera som visar hur fel du går och vilka skor som passar in. Löplabbet är väl de som finns i varje svensk stad, även om de inte är bra och har för det mesta tråkig personal så kan de hjälpa lite.
Tack så hemskt mycket! :) Skummade igenom det lite och känner verkligen igen mig. De är på grund av benhinneinflammation och ont i fötter/smalbenen som det är tufft att ta steget och ge sig ut på promenader. Och därför jag bokstavligen måste släpa mig själv hem med hundarna dragandes framför mig..
Ska kika mer noggrannare på det imorgon när jag är riktigt vaken! Tack igen! :)
Mvh Jenna

#2 Varsegod :) Jag förstår dig verkligen! Jag som älskade att träna och röra på mig fruktade för smärtan jag visste jag skulle få dagen efter, det var innan jag fick hjälp. Nu får jag benhinneinflamation som vanliga människor, typ när jag tränar för mycket för snabbt :) Inläggen och rätta skor har tagit bort det onda i ben,knän och rygg och rekomenderar det verkligen även om det kostar lite mycket när man väl köper nya inlägg