Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1862 ggr
vaanjja
0

Äta/dricka innan träning?

hHejhej! Jag har börjat att ta löprundor på morgonen. Har tidigare inte tyckt om det, men det är i princip den enda tiden som funkar för mig att träna. Efter skolan är jag för trött och har dessutom jättemycket att göra. På vintern är det inte så najs att springa ute halv fem, men nu när det blivit vår funkar det bra.

Men jag har extremt svårt att springa på tom mage! Har hört att folk sveper en slät kopp kaffe innan de ger sig iväg, och det är saäkert jättebra. Visst, jag dricker kaffe, men känne mig inte så hågad att gå upp halv fyra på morgonarna och dra igång kaffebryggaren när resten av familjen sover. Har ni ågot annat bra tips på någon dryck eller nåt annat "litet" man kan stoppa i sig innan en löprunda! Springer mellan 6 och 10 km varje gång.

Satum
0

Koka ägg kvällen innan och släng i dig ett par innan du sticker iväg. Eller svep en proteindrink!

Jag äter aldrig något innan mina morgonrundor, sveper en kaffe eller dricker ett glas vatten.

vaanjja
0

Ja, bättre med att dricka tycker jag med !

mandizen-
0

Har själv samma problem. Jag orkar inte heller springa 10km på tomgång utan jag måste ha lite energi. Ett ägg brukar funka, äter jag kolhydrater får jag oftast halsbränna:/

vaanjja
0

Ja, det verkar bra med ägg! Tänker bara att det är så himla proteinrikt, känns typ man får överskottsnergi? :o ska kolla runt lite på olika sajter för o se va folk säger!

Satum
0

#4 Hellre protein än kolhydrater. Av kolhydrater får du minsann extra energi!

vaanjja
0

jo det har du ju rätt i!