Träning iFokus

Träning

Etikettgruppträning
Läst 1383 ggr
Helstel
2012-03-29 20:44
0

Gamla skolan....

Halloj!

Jag är ny, både här och inom träning…eller kanske inte riktigt ny…jag tränade mycket förr..innan jag fick mina 3 barn för ca 12 år sedan. Då tränade jag gym och aerobic. Nu, 3 barn och 20 kg senare (nej, jag skyller inte på barnen utan det är bara lathet och bekvämlighet) tänkte jag att, va fasen, nu ska här tränas!! Så, jag signar mig på ett gymkort och motivationen är i topp!! Ända tills jag börjar bekanta mig med de olika klasserna (passen)… Jag behöver hjälp för jag är helt lost!! Jag har kort på sportlife, söker desperat efter ett pass som motsvarar hederlig aerobic som jag ÄLSKADE.. det närmsta jag kommer är Bodystep…annars så är det dans som zumba, har även provat powerstrip (aldrig mer) och indoor activio ( kul men inte ens i närheten). Finns det någon som kan tipsa om det närmsta?… Vidare till gymmet…Alla dessa maskiner, liknar inte något jag tidigare sett…har försökt hitta ett bra instruktionspass för att få reda på hur dessa "rymdfarkoster" fungerar..men passen är sällan och endast 4 platser åt gången… Jag står oftast på crosstrainern, bränner mina 230 kalorier och sen åker jag hem…Det var ju inte detta jag ville. Jag vill gå ner i vikt… Kan någon hjälpa mig och peka i rätt riktning?…jag är för övrigt en 36 åring, väger närmare 80 och är 1.68 lång..med detta vill jag säga, inte vidare smidig alltså :) Jag har börjat tänka på vad jag stoppar i munnen gällande onyttigheter men det är inget som gett något resultat ännu. Mvh Helen

LaSadie
2012-04-03 22:30
0

Jag är inget fan av pass själv, men för att få hjälp på gymmet kanske du kan boka in några pass med en PT som kan hjälpa dig med redskapen som finns nu och konditionsträning som funkar.