Tips på att ORKA
Älskar att träna, springer mest. Men Trots att det är så fint väder nu så orkar jag inte ta mg ut när jag kommer hem efter skolan. kommer hem mellan halv fem och halv sju varje dag. På helgerna hittar jag ingen bra tidpunkt…

Bara att bita ihop och sätta upp mål att träna, motivationen brukar komma efter några riktiga tråkpass.
#1 får göra några kraftansträngningar då! det är ju så skönt och kul när man väl kommer igång!:)
För mig funkar det att ha ett uppskrivet träningsprogram/schema. Om jag inte skriver upp vilken dag och vad jag ska träna så skjuter jag gärna upp träningen/gör något som inte är så jobbigt. Tror det delvis är för att jag även skriver in vilodagar och tänker att nu när jag gjort det här får jag vila hela dagen imorgon, lathet kan också var motiverande tydligen, haha.
GPS-klocka (eller liknande) när man springer är också roligt tycker jag, det kul att se hur långt man springer och kunna lägga in på dator och få lite översikt på träningen. Händer att jag springer bara för att kolla hur långa vissa sträckor är.
#3 ja, det verkar som ett bra sätt. har försökt detta i små skalor, men jag har lagt in lite för mycket träningar så ingen har blivit av. kunde försöka mig på att göra det lite mer rimligt!
Verkar roligt med en sådan klocka, verkar dock dyrt!