Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1776 ggr
Tintin82
0

Komma iväg till träningen

Jag ska börja träna har haft en instruktör som har gått igenom gymmet och har fått tio olika övningar. Jobbar till klockan 4 sedan hem och ut och gå med hunden men sedan kommer jag inte iväg till träningen. Jag vill väldigt gärna träna och när man ska hem efter träningen så är även det en skön känsla. Hur gör ni för att komma iväg till träning?

[westerlind]
0

Jag brukar boka in träning i min kalender och sedan påminner min iPhone om att nu är det en kvart kvar tills du ska på gymmet! Hitta en kompis att träna med också/annars, som sms:ar och påminner, det är mycket svårare att INTE komma iväg då.

HannaM
0

Jag har haft fördelen att växa upp som lagidrottare och då har det alltid varit självklart att om det är träning är jag där. Både för min egen skull och för lagkompisarnas skull. Det har gett mig inställningen att det inte ens är ett alternativ att hoppa över träning som är inplanerad. Jag tillåter mig inte att ha det som möjlighet ens, det är en tanke som inte tänks (om jag inte är sjuk såklart).

Det lättaste brukar vara att antingen boka in någon typ av pass som gör att man ha ren exakt tid att passa. På friskis där jag går så blir man ju "straffad" om man uteblir från ett par bokade pass utan att avboka. Ett annat alternativ är ju som sägs ovan att ha en träningskompis som man bestämmer träff med i gymmet, det känns ju inge vidare att svika en vän som står där och väntar på en. Att ha påminnelse i mobilen kan vara bra och framförallt, bli inte sittande när du kommer hem. När man väl sjunkit ner i soffan brukar det vara nästan omöjligt att ta sig därifrån.

Något annat viktigt, hitta rolig träning. Något du ser fram mot mycket. Jag klättrar. Jag älskar att klättra och får nästan hålla mig tillbaka för att inte träna för ofta. Det har också gett att jag har hittat en ny motivation till gymmandet, jag behöver helt enkelt lite hjälp på traven med uppbyggnad av kroppen för att orka klättra mer.

wolfgrin
0

Känns det jobbigt att ta sig iväg på just vardagar efter jobbet kan du alltid börja med att ta ett pass under helgen, det brukar bli lättare att fortsätta träna när man kommit igång.
Och vill du ha någon att träna med så kan jag ev. ställa upp de dagar jag är nere hos killen som bor i Kalmar(ja, tog mig friheten att kolla in din profilFlört). Lycka till!

Ge mer än du förväntar dig att få.

Tintin82
0

Jag ska försöka gå i kväll men ja kanske kontaktar dig i framtiden…

LaSadie
0

Jag packar väskan och säger till min sambo att jag ska träna. Om jag kommer hem utan att ha tränat så skämms jag lite :) Men en annan motivation är att ha delmål och ett stort mål att sträva efter som kan göra att man kommer iväg.

wolfgrin
0

#4 Hoppas det gick bra, tror på dig ;) Iväg och känn dig stolt! Ett steg i taget.

Ge mer än du förväntar dig att få.

[FruStein]
0

Jag tar med gymbagen till jobbet och går och tränar direkt när jag slutar.

Tintin82
0

Har hund så jag måste hem och gå med henne först annars hade det gått bra att sticka direkt