Träning iFokus

Träning

Etikett: styrketräning
Läst 4784 ggr
[Malin]
0

Vilken är er favoritövning?

Själv måste jag svara benböj. Gillar att göra den, utvecklas relativt snabbt samt formar rumpan finfint! :)

Soffe
0

Svårt o välja bara en, för det finns några favoriter. Men om jag måste välja en så får det bli Kabelrodd. Det är en riktigt bra övning!

[Malin]
0

Ja, visst är det svårt att välja bara en men kul att se vad alla svarar :)

Soffe
0

#2 Sant :-)

Bergspuman
0

Det är den där jobbiga utfallsövningen jag har beskrivit. Fast den är så krävande.

Vanliga utfall vet ni vad det är. Men i det här fallet, ska jag gåendes på det viset - ta utfallssteg efter utfallssteg, och gå DJUPT ner i steget - längs en korridor som är ca 30 meter, även ha en vikt i händerna som jag bär upp med armarna och, när jag är nere i steget, föra vikten ut från kroppen, vrida den åt sidan och sedan föra in den mot kroppen igen.

Den tränar hela benen och rumpan och även axlar och armar jättebra! Och jag får träningsvärk av den varenda gång haha.

HannaM
0

Hmm det varierar lite, i normalfallet är nog benpress en av mina favoriter men just nu är jag så klen att den inte är någon höjdare. Pulldown sitter fint, den är lätt att ta ut sig i.

Däremot vet jag vilka övningar jag verklgien avskyr=p "Ankpressen" som jag inte kommer på vad den heter egentligen men när man sitter som om man ska göra fågeldansen och pressar armbågarna uppåt, i maskin då. Omvända flies i maskin samt träning av rotatorcuffarna.. så segt och så jobbigt!!

StinaY
0

En tung benpress för mig!

Medarbetare på träning.ifokus

[ErikSvensson]
0
fia-mia
0

Måste nog välja backups där man slänger iväg en medicinboll samtidigt :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Mharya]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ligga på rygg och dra upp raka ben i luften. Bra för benen och magen + att man kan göra det varsomhelst. :D

filuring
0

#9 Håller helt klart med dig! Bränner skönt i magen!

Fånga inte dagen släpp den fri!

Att vara modig är inte att vara orädd utan att trots sin rädsla ändå stå kvar!

Karmatarerskanise
0

#9 Den gillar jag med, både att dra upp benen rakt och att göra det sidleds.

Sen gillar jag plankan. Fötterna i golvet, hålla upp mittenpartiet utan att puta med rumpan och ha i armbågarna.

Soffe
0

Kallas för omvända crunches och det är en riktigt bra magövning :-)

Karmatarerskanise
0

#12 Vem skriver du till?

Soffe
0

#13 De senaste inläggen där ni pratar om samma magövning. Därför jag skrev så efter er.

Karmatarerskanise
0

Okey, undrade eftersom jag skrev om 2 olika övningar.

Soffe
0

#15 Det är lugnt. Nu vet du/ni iaf.

BlitZ
0

Vanliga flyes älskar jag samt crunches med vikt.

Vad är eran jobbigaste övning? Jag skulle säga utfall, den är skön men tuff och blir himla slut efter den. Fast det är ju på ett positivt sätt Tungan ute

Karmatarerskanise
0

#17 Vad är flyes?

BlitZ
0

#18 Det är när man ligger på rygg, oftast på träningsbänk, och har en hantel i varsin hand och äääh jag hittar en länk istället… http://shapemeup.se/flyes/ se där bättre förklarat än vad jag kunde Cool

HannaM
0

Jobbigaste övningen är allt som görs med små skitmuskler=p Det tar så fort då även på små vikter.

LaSadie
0

Gillar att köra utfall med vikter.

Fantasygirl91
0

jag älskar att göra plankan.

Mr_Si
0

Plankan och sidoplankor är nog mina favoriter :) nu måste jag göra dem bara för det :P

WinterPrince
0

Min favorit övning är att sitta i sit-ups ställning och dunka en medicinboll i golvet, varannan gång på höger/vänster sida om magen.

Sen jobbigast tycker jag att dips är. Har dålig armstyrka.