Ny livsstil Nya rutiner.
Jag har som sagt börjat med min nya diet för målet är att tappa 13 kg kroppsfet. Detta innebär att jag måste ändra på mina vardagsrutiner och träning. Det jag har gjort med kosten är; sluta dricka mjölk (1 liter/dag) vilket blir 450kcal mindre varje dag.
Till frukost äter jag 250g keso med kanel, en näve nötter med lite frysta hallon på istället för 3dl a-fil med 1,5dl fruktmusli. Detta gör att jag får i mig mycket mer protein än tidigare.
För övrigt har jag för tillfällit tagit bort pasta, ris, potatis och qinoua för att sänka insulinkänligheten.
Jag tränar 2 dagar vilar 1 dag. och då träar jag bara två olika pass för att fokusera på mina "svagheter" och förberedande övningar för att kunna kör tyngre inför de fitness tävlingar jag ska kör år 2013.
Allt detta tillför som sagt nya rutiner vilket kan vara väldigt skrämmande men framförallt stressigt innan man har kommit in i dom nya rutiner som innebär mer matplanering och mer matförberedelser än tidigare. Men vinsten är väldit stor. Jag har gått ner 3,4 kg på 3 veckor:)
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Bra jobbat! Ska bli kul att följa din resa!
Jag kommer lägga upp före och efter bilder när jag har nått min målvikt;)
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Kul att du delar med dig!
Hejja på!
Saknar du mjölken?
4,3kg på knapt 4 veckor:)
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
#3 Ja, det händer att jag skanar mjölken ibland.
6Kg på 6 Veckor
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Tänkte uppdatera lite här…det har snart gått 11 veckor och jag har gått ner 7,8kg. 7kg till har jag tänkt gå ner. och hoppas ha gjort det innan juni månad då man tar av sig tröjan och visar magrutorna:D
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Heja dig!