Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2971 ggr
[Malin]
0

Tips på bra frukost!

Någon som har något tips på god och nyttig frukost?

HannaM
0

Jag äter bovetegröt med äpple eller banan ovanpå och så mjölk. Vill man tillföra lite extra protein rör man i ett ägg efter att man tagit gröten från spisen. Brukar ha lite kardemumma i gröten och kanel på frukten också.

Annars är ju ägg aldrig fel. Nyttigt och gott och går att variera på många sätt. Smoothie om man vill ha i sig frukt. Jag brukar göra med en banan som grund och sen lite annat i frukt och bärväg, hallon, mango eller vad man råkar ha. En liten slurk juice och någon matsked eller två med sojamjöl (för proteinet). Mumsigt värre.

[Malin]
0

Ja, jag provade faktiskt en smoothie idag beståendes av banan, hallon och äppeljuice. Det blev riktigt gott! :) Tack för resten av tipsen.

LaSadie
0

Puttar upp denna tråd

Själv gillar jag att äta ägg till frukost, gärna omelett. Men jag är för lat för att fixa något ordentligt, så det blir bara té och mackor Skrattande

Bergspuman
0

Jag är macka-typen, gillar inte gröt och ägg funkar inte.

Så jag brukar göra mina mackor rejält matiga. Fullkorn med hela korn, rökt / kokt skinka med skivad gurka eller kanske makrill i tomatsås. Till det, en färsk frukt (som jag börjar med), och te eller varm choklad.

LaSadie
0

Jag har svårt att gilla köpebröd som tillredställer alla mina krav jag har på bröd. Det ska vara saftigt med korn, helt hopplöst. Har bakat ett sådant bröd själv, men svårt nu när man inte har mammas kökstools Glad

[YlvaP]
0

Jag är också en macka-typ. Blir helst te och macka till frukost. Men jag har börjat lägga på grönsaker på. Ost eller skinka på också. Ibland kan jag koka ägg att ha på mackorna.

Odinn
0

Jag äter ett mörkbröd med skinka eller ägg på. Och så gör jag en smoothie, olika smaker varje dag. :) Kan även dricka te, eller göra en omelett.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

fotokrafs
0

Har lite svårt för frukost. Brukar typ halvsova vid frukosten. Maken är piggare så han gör frukosten. Brukar bli gröt (mannagryns-, polenta- eller havregrynsgröt). Sen en mugg te.

Howliten
0

Havregrynsgröt, äppelmos och mjölk. Vissa dagar bara 2 mackor. Börjat käka en frukt också nu.

LillGrabben vill ha varm frukost. Han gillar inte mackor. Jo om det är makrill i sås på den i så fall. Vi gör äggröra med bacon till honom. 3 skivor bacon, 2 ägg med lite salt och peppar. Men jag skulle vilja ha fler varma frukostar att variera med. Några bra tips? Omelett gör vi ibland.

Jag är glad. Är du?

[Norrbysa]
0

Frökusar och latte blir det varje dag för mig. (Ibland med lite proviva.) Ett ägg utöver detta på helgen.

bobbinrobin
0

ägg, havregrynsgröt + nån skopa proteiner