Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1951 ggr
koj
0

kosttillskott eller ej? Hjälp!

Hej!

Har ett litet dilemma.

Har funderat länge på att köpa hem lite träningspreparat/viktöknings preparat från gymgrossisten eller svenkskosttillskott. Har surfat runt mycket på Internet, läst på, tagit till tips etc.
Jag brukar träna ganska regelbundet. Händer att det blir lite upphåll ibland pga av skolan, inga större problem.
Sedan är saken den att jag alltid varit väldigt smal därav har jag börjat styrketräna ben och rumpa bla för att bygga muskler kring främst dessa områden. Tränar självklart andra delar också och värmer up på bandet. Men största probemet är som sagt benen/låren. Är väldigt fixerad och mitt mål är att bygga på dem, få dem större. Äter för övrigt väldigt bra och hälsosamt men nu, som sagt, har tänkt att beställa hemma lite protein utformat för tjejer eller något sånt. (Råd på vad exakt, exakt i sådana fall?)
Min familjemedelm tycker jag är helt id*otisk och säger att jag bara kommer förstöra min kropp men jag vill må bättre och jag skulle vara mycjet lyckligare om jag bara kunde lägga på mig lite fett/muskler på benen. Är öppen för lite synpunkter av er erfarna, vågar inte riktigt ta upp detta med mina vänner då ingen har erfarenhet av att ta kosttillskott efter träning osv.

(Blev lite flummigt men hoppas ni förstår mitt/mina problem)

| koj.

freck
0

Vill du bygga muskelmassa så är star nutrtion Super Gainer att föredra. Skippa allt som påstår att det är specielt annpassat för tjejer. 99% av innhållet är desamma som de som är för "killar". men du får betala mycket mer. Bortsett från kosttillskott så måste du äta väldigt mycket protein till varje måltid.

Jag tycker du ska lästa alla artiklar som Joachim Bartoll har skrivit. Han har även skrivit 2 e-böcker som är väldigt bra. Här har du hans hemsida.

http://joachim.teambodyscience.se/

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

koj
0

Tack för hjälpen! Jag ska spana in hans hemsida och kolla upp det där tillskottet.

| koj.

bobbinrobin
0

jag skulle rekommendera, star nutrions whey-100 ( inte bästa smaken, men det är ju inte det vi är ute efter) sedan även slänga in deras only one vitamin tabletter, då det kommer underlätta upptaget av proteinet under proteinsyntesen, sen är det bara att drick kaffe och te istället för att proppa i sig pre-workout prepparat (ökar prestationsförmågan )

sedan alla fettförbrännings piller är ju också ganska mkt skitsnack, dock brukar de vara mkt koffein i dessa o det brukar hjälpa när man vill prestera länge, dock blir det att man käkar hög dos ( så inget jag rekommenderar någon annan att göra) ( liksom en liten dissclaimer )

men som sagt,

proteiner ( vassle, som du kan käka efter innan träning osv, sedan har du Casein som brytsned väldigt långsamt och är bra när du ska sova så att kroppen får lite "hela" natten

, vitaminer  (only one innehåller alla vitaminer som du behöver under en dag)