pulsklocka!?
jag köpte en billig pulsklocka på nätet, men skickade tillbaka den då jag inte var nöjd. sittandes visade den att jag förbrände ca 6000 kcal på ett dygn. tyckte detta var för höga siffror. beställde en annan som var dyrare och hade vunnit nått bäst i test. men den visar samma. detta kan väl inte stämma att jag bränner så mycket utan att göra något? vad jag har läst om på nätet så förbränner man runt 2000 kcal på ett dygn.
nån som har erfarenhet och vet? ska jag skicka tillbaka denna klocka också?
Är du säker på att inställningarna är rätt? För att komma upp i så många kalorier måste man jobba rejält. En normalt aktiv kvinna gör av med som du sa ca 2000 kalorier per dygn. Jag gjorde en generell uppskattning och för att förbruka 6000 kalorier måste man jogga med en hastighet av 9 km/timmen i 9-10 timmar! (med utgångsläge att du väger 60 kg). Givetvis är det ju generellt och individuellt, men du kan ju göra en uppskattning och se om du verkligen rör dig så mycket.
Se över inställningarna och hör i ett mail med återförsäljaren eller den som gjort produkten vad som kan vara rimligt. Sen är väl pulsklockan mest tänkt som en hjälp att hålla koll på pulsen under ett träningspass och inte som något man ska ha på sig hela tiden. Då blir resultatet kanske väldigt fel, jag vet inte.
ja inställningarna är rätt. jag vet att jag inte gör av med så mycket kalorier på en dag. jag har mailat återförsäljaren, få se vad dom svarar.
det kan hända att det blir fel om man har på den hela tiden, men jag hade även på den under promenader och ett träningspass och även då visade den väldigt höga siffror.
jag köpte den mest som en motivationsgrej och jag förstår att den inte kan räkna helt rätt. men efter jag hade på den under 3 timmar då jag gick på en 50 min promenad och ett 45 min träningspass, sedan vila däremellan så visade den på drygt 2000 kcal.