Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1671 ggr
[littleoldme]
3

Nu startar jag seriöst....

Jag har idag gjort upp ett schema i mitt huvud och ordnat en bok, där all träning ska skrivas in och hur den gick och hur den kändes.

Det blir gym 3 gånger i veckan (delat upp muskelgrupperna med hjälp av en instruktör) och så blir det jogging eller powerwalk med extra vikter runt anklarna 2 gånger i veckan.

Känner jag sedan för det blir det ett BodyPump-pass i veckan, kanske ett extra någonstans i utbyte mot något annat. Beror helt och hållet på vad jag känner för som sagt. Främst för att jag tycker BodyPump är förbannat roligt och peppande :)

Målet då? Nja, få en tränad kropp :P Men, kommer inte väga eller mäta mig, då jag förut fick en lite mindre bra syn på mat och vikt när jag jagade kilon.

Jag kommer ta före- och sedan efter-bilder (när det nu blir, troligen första efter-bilderna i början av Juni) för att se om det blir någon skillnad.

Jag vill tighta till mig och bygga muskler. Inte för att bli stor men tight och fit.

Wish me Luck! :D

[NoOrdinaryGirl5]
0

Good luck! :D

[kalelo]
0

Vill bara ge dig ett tips min mamma brukar säga till mig "Börja inte med att cykla till Göteborg" Det är över 600km härifrån. Sätt inte ett för högt mål så du stupar på vägen! Nu vet jag visserligen inte din träningsbakgrund, men är dina mål rimliga i nivå för dig? Tänk på att det är bra att börja på en nivå, och ha en utmaning att så småningom kunna utöka… det ger en verkligen självkänsla och motivation när man sen når dit, attt fortsätta.

Jag önskar dig all lycka i din träning och att du verkligen lyckas.

Detta med att skriva upp och ha schema på det hela är ett väldigt bra tips till många.

Det är jättebra att du har tagit hjälp utav en instruktör, för då minskar skaderisken markant att man gör fel av misstag. Önskar jag hade haft råd att gå på gym och träna.

Du pratar om att inte väga eller mäta pga att undvika fixation på diverse saker, jag har gjort annorlunda. Jag får bara väga mig vissa dagar i månaden, den 1a och den 15 varje månad. Däremellan är fokus på bra kost på regelbunda tider(och bli mätt och inte vara hungrig) och träning 3 ggr i veckan. Något fusk ibland, men målet är att stå stilla på vågen eller gå ner några hekton till nästa gång jag väger mig. Den hälsosamma livstilen är viktigare än viktfixationen.

Lycka till nu, vi tror på dig. Du kommer att fixa det och göra oss alla stolta.

[littleoldme]
2

#2 Tack för ditt svar :)

Anledningen till att jag inte sätter upp ett viktmål eller liknande är för att jag har en normal vikt (64 kg till mina 172 cm) och målet med min träning har ingenting med någon viktminskning att göra. Jag närmade mig en ätstörning när jag förut gick ner i vikt (var ner på 59 som minst, hade då gått ner från 72 kg. Då var det en ständig jakt på hur jag kunde gå ner ett kilo till och då vägde jag mig bara var tredje månad ungefär). Vikten är inte det som är relevant nu, utan fokus är på att bygga muskler och tighta till mig.

Jag är tränad sedan innan, tack vare jogging och bodypump, men det kan inte ge de musklerna jag är ute efter.

Som det är nu så går jag till gymmet 3-4 gånger i veckan och joggar 1 dag i veckan.

Äter? Oja, helst hela tiden, speciellt nu sedan jag började styrketräna :P Jag unnar mig det jag vill ha om jag vill ha det. Nu gillar jag nyttig mat, så det i sig är bra, men jag är samtidigt en riktig godisråtta.

Vill inte sätta upp ett mål, att just det datumet ska jag ha nått ett visst resultat. Jag tränar för att det är så jäkla roligt och för att jag vet att det får mig att må bra och det kommer synas på kroppen. Hur mycket får bli en överraskning för mig.

Tack så jättemycket! :)