Komma i form!
Hej!
Jag funderar lite på hur man ska träna upp sin kropp och samtidigt bli smal!
Jag vill komma i form till sommaren. Som det är nu så är jag lite mullig och konditionen är inte på topp. Jag är ryttaren och rider en ponny 3-4 gånger i veckan. Jag vill komma i form till sommaren så att man vågar visa sig i bikini.
Vad ska man göra för att bli smal? Jag har väldigt mycket muskler men det är överflödiga fettet på magen ska bort, bort BORT! Då jag går i skolan och konfirmerar mig just nu så finns inte så mycket tid men en timme om dagen lär väll finnas.
Jag skulle uppskatta om ni kom lite tips men för att underlätta det hela så ställer jag lite frågor nedan:
Vad ska jag äta? Vad ska jag inte stoppa i mig? Vad ska jag tänka på när jag planerar mina måltider?
Finns det nå bra knep för att få extra mycket motion under ridningen? Ponnyn jag rider har en kondition på hög nivå så kom med förslag bara.
Hur ska jag bygga upp min kondition? Jag har en motionscykel hemma!
Snälla ge mig tips!
*jag vill också ha tips*
Johanna Gudinge
Det viktigaste är att se över maten. Ta bort alla snabba kolhydrater så som pasta, ris, bröd, kakor, bullar, saft, läsk och godis.
Ät mkt protein i form av kött och fisk och ägg
Långsamma kolhydrater från t.ex broccoli, blomkål, vitkål, avocado och sallader
Gör en bärsmoothie eller äggröra istället för bröd till frukost och ev till mellanmål. Liten mängd nötter är också ett bra mellanmål.
Se till att du alltid har med dig ett bra mellanmål så att du inte faller för frestelsen att äta något onyttigt.
Håller med om ovanstående.
Som träning kanske en powerwalk eller löpning kan fungera?
Jag rider också och jag brukar se till att leda hästen 15-20minuter före och efter ridningen som en del i uppvärmning och nedvarvning. Det är något som vi ryttare brukar vara dåliga på.
#2 och #3 är helt rätt på det enligt mig.
Kosten är det viktigaste och där du bör börja. Ridning är fantastiskt bra och komplett träning! Ridträning i kombination med bra kosthållning så kommer du i form till beachen.