Sant eller falskt?
Nu vill jag verkligen veta om det år sant att man får mindre bröst utav träning eller om det bara är en myt ? Eller är det så att underhuds fettet under bröste Aså bysten blir mindre o drf kupan oxå blir mindre eller ? :)
Putt nån?
Om du bränner fett kommer fett från hela kroppen att försvinna, dvs ja brösten KAN bli minde. Det är inte säkert de blir det eftersom alla är olika, men det kan hända. Det beror ju givetvis på hur mycket du går ner i vikt också, men troligen så om du går ner ett par kilo som märks på hela kroppen blir brösten också mindre.
Sen kan du motverka det genom att bygga bröstmuskler, då ser brösten kanske inte mindre ut.
Sant!
Eller som förgående sa, det beror ju på vad/hur du tränar. Jag tränar för att gå ner i vikt och fokuserar inte på att bygga så mycket muskler. Kan säga att det märks rätt tydligt att dem blir mindre, men som sagt, bara att träna bröstmuskler så hindrar du det :)
Läste igen! Såg att jag missat något,
För mig blev det så att underhudsfettet försvann, men har samma BH-storlek som innan så det har inte ändrats.
Jaha då kanske det är invidiuellt vad som försvinner :) tack för svaren men att träna bröst muskler förhindrar väl inte för då bygger man bröst muskler och fettet bränns då finns det bara muskel tuttar eller ? Hjälper armhävningar ?
Om du skaffar större muskler under tuttarna så sticker tuttarna ut mer, så de kan se större ut.
Beror väl på hur mkt och vad man tränar. Tittar man på de flesta tjejer som styrkertränar mycket så har tuttarna krymt.
// Pabblo
#5 Styrketräning bränner nästan ingenting alls så brösten blir inte mindre av att man tränar upp musklerna. Däremot kan de som föregående sagt bli mindre om man går ner i vikt.
Om man har vältränade bröstmuskler så kan brösten hänga med liksom och lyftas och se större ut. Men det är ju ingen garanti heller.
Att brösten ska bli väldigt små är nog inget man behöver oroa sig för om man inte naturligt har små bröst vid sin idealvikt eller tränar väldigt väldigt mycket (eller går ner ohälsosamt mycket i vikt).
#8 Större muskler förbränner mkt kalorier. Så vill man ha kvar sin fettmassa får man även äta mer.
// Pabblo
#9 Ja jag vet, menade att styrketräning i sig inte bränner så mycket. Så även om det är bra för förbränningen att styrketräna så försvinner ju inte t.ex en ölmage av att man tränar magmusklerna.
Jag tror det är sant.. Jämför vältränade tjejer/elitidrottande tjejer med tjejer som tränar lite eller inget, de som tränar mindre har oftast större bröst !