Smalare armar och träning för baksida lår
hej! Jag har ett stort komplex för mina armar och har sökt runt lite för att få tag på övningar som gör armarna smalare. Verkar dock som att det jag behöver göra är att gå ner i vikt, men mina armar kommer alltid se i förhållandevis stora ut i jämförelse med kroppen eftersom jag föddes så helt enkelt. Är detta sant? Jag har iaf ingenting mot att gå ner några kilon. Jag tränar redan cheerleading 3 dagar i veckan (totalt 9 timmar) och Fridykning 1 timme i veckan. Tänker sluta äta onyttigt i veckorna och bara ta något litet sött på helgerna (tycker man kan unna sig det, ska man leva så ska man leva fullt ut) och sedan powerwalka ca 1 timme, 1-2 ggr i veckan. När min benhinneinflammation är över ska jag börja jogga istället. Efter powerwalken tänkte jag köra lite styrka. Jag skulle vilja ha en bra övning som slimmar armarna och tar bort det extra fettet, typ gäddhänget, utan att bygga stora muskler som får mina armar att se större ut. Tips? Cheerleadingen tränar mina lår på framsidan väldigt mycket, så jag skulle behöva en övning som tränar baksida lår också. Någon som vet en lätt övning? (inte den där att skjuta upp höften när man ligger ner, för den är inte lätt ;)) Förlåt för att det blev så långt!

Ingen som kan ge lite tips, eller säga nått?
Har inga tips men tycker cheerleadingen borde träna armarna en del, om du är bas/bakperson/framperson dvs. och lyfter folk hela tiden.. haha! Det va nämligen det första som slog mej när jag provade cheer för ca. ett halv år sedan, fast det va iofs bara typ första träningen som va i ett nybörjarlag men ja… ;)
Vilken förening går du i förresten? :))

#2 jag är bas, men vi använder mest ben ju. Därför jag har så mycket muskler på framsida lår ;) Sen går ju jag i ett elitlag, man kan ju tro att det ska vara mer träning för armarna då, men det är faktiskt tvärtom, haha! Eftersom vi bygger på så höga höjder, eller vad man ska säga, behöver vi bara använda benen för att skjuta upp toppen och sen är det i princip bara att stå där ;)
Går i Uppsala flickorna, även kallat USC ;)
Okej, vi körde iaf mycket armstyrka de två månader jag gick där. gick också i ett elitlag, Dynamite Diamonds, dom vann DM nu för typ två veckor sen :))
Nämen, jag har som sagt var inga tips blev bara lite intresserad då du gick på cheerleading, grymt häftig sport :D Synd att jag inte kunde gå kvar, funkade inte med allt plugg "/

#4 Japp, vi kör också mycket styrka, dock mer bål än armar. Men den styrka vi kör för armarna verkar ju ändå inte funka ;)
Jaha, gick du i Diamonds! Våra konkurenter haha! Eller vad man ska kalla det ;)
Jag går i USCs Excaliburs, vi blev slagna av Diamonds på SM förra året, men SM året innan det fick vi mer poäng än Diamonds fast vi tävlade i mixed-klassen då ;)
Det är världens bästa sport! Har gått snart 6 år på det nu! Visst det blir väldigt knepigt med allt plugg och ibland orkar man bara inte, men jag brinner verkligen för cheer så det spelar ingen roll ;)
haha, ja jag förstod nästan att de va det! haha ;)) Kör ni mot dom nu på sm också??
Aa, det är en riktigt häftig sport och jag saknar det jättemkt trots att jag gick på det så kort tid! Jag hade tränat gymnastik i 12 år innan och tävlat på ungdoms och junior SM där, annars hade jag ju aldrig kunnat gå i Diamonds ;) Dock körde jag första träningen i Demons (nybörjarlag) men blev direkt uppflyttad. trodde verkligen att jag hade hittat en ny sport som jag skulle hålla på med länge, så snacka om att jag va sur/ledsen/irriterad när jag va tvungen att inse att jag inte kunde fortsätta p.g.a. allt jävla plugg.. Grejen med cheer är ju att man verkligen måste komma på varje träning då det ändras mkt i programmet och sånt hela tiden. i många andra sporter, som t.ex. gymnastik, kan man hoppa nån träning för att plugga(även om tränarna inte blir glada…) men det funkar lixom inte i cheer "/

#6 Japp, vi kör mot dom nu på sm också ;)
Förstår att det är svårt, speciellt när man gått på gymnastik så länge innan och är van att kunna hoppa över en eller 2 träningar. Jag har liksom vant mig och har lärt mig att planera plugget runt träningarna. Lite direkt efter skolan, lite efter träningen, den och den dagen är mina pluggdagar, haha det blir lite knepigt. När man har gått på cheerleading 6 år och typ knappt missat en enda tränig så vänjer man sig med det och nu när folk ba: "Äh, jag tror inte jag går på fotbollen ikväll, jag orkar inte" så blir jag helt chockad haha! "hur kan du göra så mot ditt lag!?" och sen inser jag att i fotboll är det helt annat ;)
Va kul! :)
Ja, jag har ju också planerat plugget sen det behövdes, i typ 7:an till i början på 9:an när jag slutade. Tror bara jag har behövt hoppa över träningar så 2 gånger, och det var efter en hel helg med tävlingar då jag inte hunnit plugga nåt alls och hade tre prov i veckan. Men funkade helt enkelt inte i 9:an sen, vilken klass går du i? Sen så satsar jag ganska mkt i skolan, har mvg i alla ämnen, skulle jag inte satsa så högt kanske det skulle funka ändå. Ibland önskar jag att jag inte hade så höga krav på mej är det gäller skolan, då kanske jag hade hunnit med cheerleadingen ändå!
haha, ja, känner igen det där med "orkar inte träna idag"! Funkar inte så med sånna hårda sporter som både gymnastik och cheerleading är, då kommer man ju ingen vart! ;))

#8 Går i 9:an nu, det blir verkligen grymt mycket (speciellt när jag sitter vid datorn istället för att plugga, som nu tex
) och jag satsar också högt. Fast inte SÅ högt haha! MVG i alla ämnen var mitt mål i 7:an, pluggade ihjäl mig då och i början av 8:an. Så himla onödigt! Det är ju nu i 9:an jag behöver den där pluggorken jag gjorde slut med i början av 8:an. Det är antagligen därför jag hinner med cheerleadingen ;) Har MVG i 8 ämnen och inget G, men skulle jag verkligen satsa på MVG i alla ämnen så skulle jag verkligen inte hinna med och träna ;)
Nä det blir ju en hel del plugg.. Fast ganska skönt, jag skulle kunna sänka mej i två ämnen å ändå ha 320 poäng då jag får välja bort två ämnen, läser kinesiska som c-språk ;))
Men finns det nån film på er från DM? Skulle vara kul att se :))

Oj, ett TILL språk! Här är en film: http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=SE#/watch?v=yTh5O1JhWQE
Länken funkade inte "/