Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1469 ggr
[Vargöga]
0

Hur mycket effekt har detta?

Jag har börjat med små promenader på ca 15-20 minuter två till tre gånger om dagen. Hur mycket effekt har detta på mitt liv?

Zadeira
0

All träning utöver det vardagliga påverkar positivt. Att öka pulsen minst 30 minuter om dagen är jättebra för allmänhälsan i kroppen. Hur mycket effekt det har på ditt liv går ju inte att säga om man inte vet hur du lever nu, men det ökar ju din grundkondition och är bra för dig på alla sätt.

[Vargöga]
0

Tidigare har jag varit stillasittande i stort sett hela dagen och sen legat till säng upp till 12 timmar per natt.

noraa
1

Det är nog väldigt bra psykiskt oxå sen så är det allmänt bra att röra på sig

[Vargöga]
0

Tack noraa

[Highonbluetomorrows]
0

Jag håller mig i hyfsad form på att enbart vara dagmatte, dvs vara ute på promenad med en hund 40 min/dag om veckordagarna, samt alltid gå eller cykla när jag ska till stan eller affären. Slutar jag med detta går jag däremot upp i vikt (om än lite).

Så visst hjälper det! Om inte för att gå ner i vikt så för att hålla vikten. Och så är det ju skönt också. Hitta gärna något du tycker är kul på promenaderna. Gillar du att bara gå? Kanske är jogging eller powerwalk din grej? Hög musik i lurarna eller ta med kamera och fota sådant man ser på vägen? Det finns många alternativ och det viktigaste är trots allt att man GÖR det. Inte exakt vad man gör.

[Vargöga]
0

Japp musik och kamera gillar jag att ta med mig när jag går ut. Tyvärr kan jag inte cykla till butiken och handla för jag bor för långt borta.