Hur mycket tränar ni?
Jag har under en vecka nu skrivit ner all träning jag gjort (kondition, styrka, gruppgympa, powerwalks) och kommit fram till att jag tränat 14 timmar denna veckan. Det är lite mer än vanligt, men ungefär vad jag satsar på framöver.
Hur mycket tränar ni per vecka?
Skulle aldrig hinna träna 14 timmar på en vecka… tyvärr. Tränade för ca. ett halvår sen truppgymnastik 12 timmar i veckan, var precis så jag hann med det då, skulle aldrig gå nu. Tränar ca. 3-4 timmar i veckan, på två pass, men ska nu gå tillbaka till gymnastiken och köra i en grupp med fd tävlingsgymnaster 2 ½ timme i veckan. Så kommer bli 5 ½-6½ h/veckan nu. Mer skulle jag verkligen inte hinna(är dessutom tränare 2 timmar/vecka, inte så mkt träning för mig men det tar ju tid..).. Får pressa schemat som tusan för att ens hinna med det här "/
#1, Jag hade inte heller hunnit träna såhär mycket om jag hade haft ett "normalt" liv, men jag jobbar bara 12-15 timmar i veckan, så resten av tiden måste jag ju fördriva på något sätt ;)
Okej, va skönt, hehe ;) Går bara i 9:an, så jobbar inte ens. Men vill man ha bra betyg är det mer än ett heltidsjobb -.-
3-4 timmar här med. Då är det allt från kondition, styrketräning, gruppträning och simmning. Hade jag haft tid hade jag vilja träna mer. Ska dock försöka öka till 5 h, dvs 5 pass i veckan. Får börja planera lite bättre bara.
// Pabblo
#4 Är det inte lättare att få in typ 3 lite längre pass i sånna fall? Så typ 2 pass som är 1 ½ timme, å sen ett pass som är 2 timmar? Tycker det låter väldigt jobbigt att åka och träna 5 ggr i veckan om man bara kör 1 timme. Det går ju åt ganska mycket tid med transport, dusch å sånt. fast du kanske bor väldigt nära, men tycker ändå det låter jobbigt ;))
Jag tränar ca 3½-5 timmar på gymmet förutom lite powerwalks. Så räknar man skolidrott, PW, löpning och gym blir det 4-8 h i veckan, lite beroende på hur mycket jag har i skolan och vad jag tränar.
7 timmar på enecka :)