Lite tips tack!
Hej, jag är 16år och faktiskt i över lag nöjd med min kropp :) Men jag hade gärna sett någon centimeter eller två mindre på lår och midja, är det att springa och sånt som gäller då eller? För jag menar styrketräning, då får man ju bara muskler eller? Bra det med förstås men det är inte det jag är ute i första hand, jag tycker om mina lår och vill inte bli för smal eller nånting men jag vill inte att dom ska se knubbiga ut liksom…
Men det är klart tränar man styrka för lår så blir dom ju säkert snyggare och fastare så att säga?
Om du tränar med lättvikter,2-5 kg's så får du fina muskler och hyn blir mer fastare.
Jag har nyss börjat träna men mitt mål är att gå ner i vikt samtidigt som jag tränar upp musklerna för att få dom där fina musklerna och minska mina problem i mina axlar. Dock kan jag inte träna mina axlar just nu p.g.a risken av muskelinflammation om jag anstränger dom för mycket.
Jag kör ungefär 5 dagar i veckan, blandade pass på dagarna.
Cardio och ben-träning ena dagen, armar, rygg och mage den andra dagen och varierar på det viset.
Känner jag att jag orkar springa mer så gör jag det den dagen och pushar upp ett litet mål för varje gång.
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Hur tränar du lår & ben? vilka övningar? :)
Ja nu vet jag ju inte vad sakerna heter men en är man sitter och ska pusha uppåt, har ungefär 25kg's vikt. Kör 4 set: 10, 8, 8, 5, 5.
En där man ligger ner och drar uppåt: 14kg's vikt. Samma set där.
Sen sitter man och ska pusha ifrån och emot: 14kg's vikt. Samma set.
Sen så pushar jag på löparbandet och en annan typ springa/stå-cykel :P
Funkar för mig och för varje gång så ökar jag lite med vikter =)
Idag blev det ett stenhårt cardio-pass med mycket mage och rygg. Kändes ganska rejält efter att man sprungit på jobbet i 5 timmar i total stress!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein