Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2319 ggr
johannagudinge
0

Äter inte fisk

Hej.

Jag äter inte fisk och har inte gjort det på länge. Räkor äter jag dock (det är då skaldjur men). En gång bestämde jag mig för att det skulle vara gott men icke sa nicke. Jag tyckte inte det var gott. Fisken smakar för mycket fisk enligt mig. Med tanke på hur mycket nyttigeheter det är i fisk så får jag inte i mig allt. Vad kan jag äta istället?

Jag försöker äta avokodo och skall nu börja med det iaf en gång i veckan, äter järntillskott då jag ett tag var väldigt trött.

Tacksam för tips!

Johanna http://johannagudinge.blogg.se

Johanna Gudinge

Min blogg

Sehvrin
0

Hej!

Jag äter själv knappt någon fisk, men av andra anledningar än dig. Jag ställde frågan inne på vegetariskt.ifokus och den bästa ersättningen verkar vara linfröolja, men även rapsolja till viss del. Man får dock inte upphetta dem, eftersom då förstörs de nyttiga fetterna. Valnötter kan man också äta, men man måste äta väldigt många per dag för att kunna ta upp allt.

Här är tråden inne på vegetariskt.ifokus

Jag har ännu inte lyckats rätta till min kost, så om någon känner till nåt annat sätt att få i sig omega-3 (som är det jag saknar i min kost) så hoppas jag att personen skriver här Glad

Något som kan hjälpa TS kan vara kosttillskott med omega-3 (tyvärr hjälper det inte mig, eftersom de flesta sådana tillverkas av fiskolja och jag äter inte fisk pga etiska skäl)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Stephanie
0

Jag har också hemskt svårt att äta fisk Obestämd Jag gillar inte själva fisksmaken och den är ju svår att komma ifrån…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

KallaMigMimmi
0

kostilskott omega3 kapslar finns både med fickolja, linfröolja och rapsolja:) Sen nötter specielt valnöt har höga omega3 fetter

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

piri-piri
0

Svartvinbärskapslar är rika på omega-3, jämförbara med fiskoljekapslar.