Träning iFokus

Träning

Etikett: tips-inspiration
Läst 969 ggr
Nertgi
0

Hjälp med tränigsupplägg!?

Hej,

Jag är 21, är 160 och väger 61. Jag har alltid varit lite rund och jag har varit väldigt glad i sötsaker. Oskyldig

Förra våren körde jag på GI och var ute och sprang ganska mycket, började med intervallträning som blev längre och längre. Jag gick ner till 55 kg och var SÅÅÅ nöjd med mig själv. Älskade att ha snygga kroppsnära kläder och jag var stolt att jag hade klarat mig. Sen kom sensommaren och det blev för varmt att springa och nytt jobb kom i vägen.

På hösten gick jag med i FoS och drog igång och tränade jättemycketoch tyckte det var superkul. Träffade en gyminstruktör en gång och fick lite bra övningar. Men sen kom julen och jag har nu tappat allt.

Om en månad ska jag börja rida en liten häst där maxvikten är 60 kg, och jag vill gärna gå ner till 55 kg. I vanliga fall skulle jag inte bry mig så mkt om vad vågen säger utan kolla mig i spegeln och på mina resultat, men nu är siffrorna viktiga. Obestämd

Nu skulle jag behöva hjälp med att lägga upp ett träningsprogram för en vecka. Jag tränar nu på morgonen då jag inte börjar förräns kl 10 men då finns det inga pass som jag kan gå på utan det är band, crosstraining, (vill inte cykla), och gymmet med alla tillbehör. Jag är inte så van vid maskiner utan kör mest fria vikter.

Har jag fler mål? Jajja mensan! :-D

- Gå ner till 55 kg.

- Få BRA kondition, vill kunna springa i 30 min utan att vara heelt död.

- Få en POW-kropp. Flört Smalhet, med lite snygga muskler på armar, rumpa, mage. Men det kommer väl när vikten har gått ner lite. Så det är snarare sensommar-mål.

Vad säger ni? Finns det hopp? Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Hur ska jag lägga upp träning i veckan? hur många gånger i veckan? Uppskattar även tips på kost och då främs mellanmål typ efter träning och på eftermiddagarna.