Dagens träningspass del 2
Den andra träningstråden blev så lång, så jag tycker vi kan börja på en ny nu 
Vad ska du träna idag?
Jag ska träna Latin Jam (typ zumba)

Jag har sprungit idag och igår klättrade jag.
Idag blev det ett pass boxning.

Jag var på gymmet, det var länge sen sist nu, skönt att komma dit igen.
Idag ska jag träna truppgymnastik 3 timmar

Jag ska klättra

Zumba 101 i 40 min. Alltså lärde mig grundstegen av Zumba hemma, vilket var skönt eftersom jag har noll rytm och uppenbarligen väldigt tung i fötterna
Men jag blev svettig och det var ganska skoj 
#7 Ja, det är jättekul att skaka på rumpan lite :P
Idag blev det ingen träning pga extrem träningsvärk. Kan knappt gå, så promenad räckte gott och väl idag. Tränade låren på ett nytt sätt igår, och det tog tydligen väldig hårt!

Började dagen med ett löppass. Tunga ben i början men det blev en bra tid ändå till slut.
i dag blev det en timmes cykling. Låg puls, men man blev ändå svettig.

Fredags blev det förutom löpning lite klättring, lördag spelade vi lite fotboll och körde sturketräning (staaackars mina ben) och igår blev det en löprunda.

Jag fick med mig min sambo i spåret och vi gick 5 km i bra tempo, kunde tillochmed jogga lite lätt bredvid och min fot protesterade inte allt för mycket :)
Lite pilates:)
// Pabblo

Var ute i skogen med min katt. Vi var ute en timme. Inte så högintensiv träning precis, men min katt tycker om att klättre på stenar så det blev lite aktivitet trots allt :) Sen satt vi och kollade på tokiga människor som faktiskt var ute och sprang i värmen

Jag tog en sväng till gymmet. Älskar deras ac=)
Igår var vi ute och joggade några varv. Lågt tempo och inga backar, men man blev ändå svettg på grund av värmen.

SKa vi se, torsdags lite löpning, fredag styrka hemma och igår klättring.

Var nyss ute på en timmes tur med fartlek. Istället för spurt avslutade vi med en lång sträcka med utfallsgång.. jag hoppas jag kommer upp ur sängen imorgon.
Idag har jag och min dotter värmt upp med att hoppa hopprep, löptränat 2,5 km och avslutat med pilatesboll.
Läs gärna min blogg: Tintin74
Idag gick jag en mil i normalt tempo. De sista två kilometrarna var rätt tuffa. Brukar gå 3-6 km på mina normala promenad-rundor så det var en skön utmaning. Tog ca två timmar, vilket jag är väldigt nöjd med.
Idag har Emelie och jag kört backträning/styrketräning/konditon i grusgropen.
Läs gärna mer och titta på bilder i min blogg: Tintin74

Långt klätterpass. Alldeles mör i mina ben.

Igår ett pas på gymmet och lite löpning, idag löpning.
Blev ingen träning igår. Strängt tillsagd av min coach att ta en vilodag.
Pilates i dag igen. Går inge vidare med mina ideer om att träna varierat då jag tycker pilates är så roligt 

// Pabblo
Det blev ingen löpträning idag pga spöregn!
Det fick bli en halvtimme på motionscykel och lite bålstabilitets övningar.
På min blogg Tintin74 visar jag en av övningarna jag gjorde.

Häpp! Jag kom ut, trött på att inte gör någonting hemma. Så tog en fem km stärcka, gick 2,5 km och joggade i lugn takt andra 2,5 km. Får se vad min fot säger senare idag 
Pass ett, vecka ett
Värm upp m. 5 min rask promenad. Jogga i 60 sekunder, gå i 90 sekunder till en total tid av 20 minuter.
började detta programmet idag ( http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm )
// Molly
molllyr.blogg.se

Nu har det varit mycket klättring. Lördag och söndag och tisdag onsdag. I måndags var jag en sväng på gymmet och imorgon ska jag banne mig ut och springa oavsett väder. Det var nästan en vecka sen senast.
Har nu kommit till min 9:e vecka på mitt tränings program i löpning. För första gången sprang jag och min dotter över 5 km!
Läs gärna om dagens träning i min blogg, som jag uppdaterar varje dag. Där kan ni även läsa om näringslära för idrottare.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Idag blev det ett pass BodyBalance och ett pass BodyCombat 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Har blivit väldigt lite styrketräning för mig de senaste veckorna, så idag är det nog dags att köra ett lätt pass för att komma igång.
Konditionsträningen har jag inte missat i alla fall.
Igår blev det 75 minuters cykling.

Kommer mer och mer igång efter skadan. Jag joggade 5,1 km på 41 minuter. Främst nöjd med att foten inte gnällde under tiden, eller jo lite när det var backar och sträckte ut mer än vad var tanken, då sa den lite ifrån men inte att det gjorde ont resten av tiden

Igår och förrgår så blev det klättring och innan det var det fyra dagars fjällvanring!

Idag spelade jag tennis i solskenet mer än en timme. Vet inte riktigt hur länge men skoj var det och nu känner jag av solen i ansiktet ^_^

Var på gymmet och eftersom jag inte har busskort nu blev det cykel dit och hem. Det är ungefär 50 minuter enkel väg och cykeln är oväxlad så jag tror jag fick min benträning där=p
Igår blev det jogg och intervall 
plus en halvtimme lättare styrketräning
Idag blir det vila.

Igår klättrade jag, flera dagars uppehåll nu ju=p Ok, två men ja jag saknar det redan när jag lämnar hallen. Gick finfint faktiskt.
Jag kom nyss hem efter min första någonsin 5 km joggingrunda. Tog 40 minuter och var hemsk och skön om vartannat. Gick på ren viljestyrka den sista kilometern. Kommer nog sova riktigt gott i natt.

Igår blev det första löpturen på över två veckor.. närmare tre faktiskt. Har haft fullt upp med vandring och klättring och det har varit så varmt så jag har hittat på dumma ursäkter för att träna inne istället. Dumt, för ju längre jag drar mig för att springa desto svårare blir det att ta sig ut igen. Men, igår lyckadees jag och det var väl.. ok. Kom runt, dog inte halvvägs men har ingen aning om hur lång tid det tog.
Dagens träning blir….. klättring!

lullade runt spåret på 39 minuter. 5 km, jag är trött på att inte kunna springa ordentligt och mycket :(

Min vän har äntligen kommit "hem" igen och nu ska vi träna mer kontinueligt. Idag powerwalk/lätt jogg 5 km på 44 min, kan bara bli bättre efter det här :)

sprungit några gånger, men senast så sprang jag 5 km på 35 minuter och gick en timme samma sträcka med en vän igår.
Rygg och axlar på gymmet idag.
Ska byta gym om 1 månad och då ska jag nog börja köra löpband och ev. roddmaskin med som komplement till gymmandet.
Idag satte jag igång med min träning igen. Skitskojj med ojojojoj vad jobbigt! Var en ny instruktör så det är möjligt att hon hade lite hårdare pass också.
Blev Afro idag.

Idag blev det en löprunda och sen lite ben och underarmsstyrka.
Igår körde jag mitt andra Intervall-flex på Friskis och Svettis, och jäklar vad det är tufft. Kändes fantastiskt skönt efteråt och idag har jag go träningsverk.

Igår klättrade jag=) Idag blir det handboll.
Idag blir det förhoppningsvis Latin Jam, står på andra plats i kön och har jag tur avbokar de två personerna sig :) Om inte går jag dit ändå och hoppas att det är någon som inte dyker upp!
Jag ska ut och springa :)

Jag ska klättra! Förutom promenera för idag är det fint väder. Snart kommer mina underarmar vara större än överarmarna=p Jäklar vad man bygger upp dom när man klättrar.
Idag ska jag på spinning för första gången på många månader, och jag känner redan mig helt slut :P Men jag SKA!
Ska precis bege mig till ett pas Latin Jam.

Varit på gymmet
Idag blev det ett pass Afro.

Idag blir det både core och spinning.
Jag har helt klart hittat min nya favorit: IntervallFlex på Friskis. Ett riktigt roligt pass.
Idag blir det vilodag, men imorgon blir det nog löpning om jag hinner. Sist sprang jag 55 minuter, det har aldrig hänt förr så imorgon får jag väl puscha de där fem minutrarna till och nå en timme. Springer inte så snabbt, så ligger väl runt 8 km nu men har gett mig sjutton på att klara en mil innan snön kommer. ;)
Idag blir det Latin Jam.
Måndags; Latin Jam
Tisdags; Afro
Idag; Core och spinning
Imorgon; Latin Jam
Fredag; Core och Step Intervall
Lördag; Latin Jam
(Samma schema som förra veckan)
Jag körde lite back-löpning i tisdags.Ganska misslyckat eftersom det hann bi mörkt och blött i gräset så det var inte kul alls.
Vaknade med en fruktansvärd halsont igår. Idag var det jobbigt nog bara att gå ur sängen, så blir nog lugnt på träningsfronten denna veckan.

Idag var det först klättring och sen handboll. Imorgon väntar lite starträning inför tiokampen på lördag. Söndag misstänker jag att jag ligger som en död hög någonstans=p
Morgondagens träning har jag ändrat till core och spinning istället för step intervall.
Gjorde olika övningar nere i mitt rum till musik. När jag gör dom övningarna så tränar jag lår, rumpa & mage. Sen gick jag ut & joggade med hunden. Kom sedan hem & gjorde några mer övningar.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Idag var jag på Core och spinning
Jag har precis börjat träna på gym igen (äntligen!) så idag blev det en och en halv timmes blandad styrka och kondition och sedan ett Core-pass.

Är i USA och har lite svårt med att träna. Men jag går en jäkla massa :D
LaSadie; vad härligt! Var i USA?
Ut och sprang i det fina vädret :)
// Pabblo
Om en timme ska jag iväg och skaka lite på rumpan i ett pass Latin Jam.
Dagens;
Ut och promenera/jogga/springa. Sedan blir det situps och upphopp och lite hemmagrejer helt enkelt (jag vet ju inte vad det jag gör heter eller är. :P)
PEPP till er alla!

Igår spelade jag match (handboll) och idag ska jag ivär och klättra.

a#70 Jag var hos min sambos släktingar i Kansas City, Missouri =) Inget turistställe men underbart när man vill uppleva det amerikansk vardagslivet 
idag var jag ute o sprang i snökylan. det var jätteskööönt! :D
Lugn dag. 30 minuter promenad, 15 min cykel 
Imorgon får jag se.. men antagligen lite triceps & bröst
Förresten någon som vet vart man kan få tag i billiga femkilosvikter till skivstång?
Själv har jag inte kunnat träna på 2 veckor! Sjuk :(

Cirkelgym idag. Fick träningskort i julklapp så det var andra gången sedan i augusti som jag tränade något annat än handboll, löpning eller klättring. Väldigt välbehövligt.
Idag blev det ett pass Latin Jam.
Ska snart iväg på ett pass Intervall Flex på F&S, mitt absoluta favoritpass. :)

Idag blev det först en halvtimme flex på friskis följt av egen rörlighetsträning (jag kan snart röra mig så jag ser bakåt.. stel javisst) och sen nästan tre timmars klättring.
Nu har jag testat Cirkel Fys för första gången. När jag kom dit och såg upplägget tänkte jag att det är väl inte så jobbigt, men halva passet igenom svettades jag rejält och kände mycket väl av musklerna som fick sig en genomkörare. Var faktiskt roligt och ska försöka gå en gång i veckan.
Sen så råkade jag gå lite vilse på min promenad i söndags och gick 1,5 mil istället för min 1-milare.
Idag blev Sh'Bam :)
#84 Vad är det? :)
Idag blir det Combat.
#85 Les Mills-koncept, alltså förkoreograferad dans :) Skitkul!
#86 Okey :)

Har varit på ett flexpass och försökt blir lite rörligare. Skrämmande hur stela vi är. Jag vet om att jag är mycket stel på många ledder men var ändå betydligt rörligare än dom flesta som var där. Nåja, vi gör ju något åt det i alla fall vi som var där=)
Nu sitter jag och äter och laddar inför en handbollsträning ikväll.
Idag blev det ett gympass med två kompisar efter skolan, älskar att träna direkt efter skolan! Så lite folk och man kommer hem tidigt och hinner göra mycket :))

Var på ett cirkelfyspass idag. Bra ledare, bra övningar och han avslutade med rörlighet istället för stretch. Många bonuspoäng från mig.
Idag blev det ett 30 minuters intensivt boxningspass med min sambo som pushar mig rätt mycket. Det är bara det andra hittills och jag är helt otroligt otränad! Målet är att göra det åtminstone 3-4 gånger/vecka!
Kramar!
Sofia, Mike & Molly!
1 ½ timme gymmande, mycket ben och mage blev det!

25 minuter intervall på löpband, 20 minuter benstyrka och en kvart rörlighetsträning blev resultatet av dagens gymbesök.
Idag slog det slint i huvudet på mig. Körde mitt första 100 minuters konditionspass idag. 35 minuters löpning (5 km), 35 minuters cykling (11 km) och 30 minuter på crosstrainern. Mådde så j*la dåligt efteråt, tog i så jag höll på att både svimma och spy, men skam den som ger sig. Det som höll mig stående var mottot som jag har i huvudet varje gång jag gör något jobbigt. "I don't stop when I'm tired. I stop when I'm done".
Idag ska det j*lar ätas glass utan det minsta dåligt samvete :)
Idag blir det pass på Friskis; 90min boxning

Igår var jag på gymmet, alltid lik skönt när jag har tid att stoppa in ett sånt pass. Idag väntar klättring. Vår "hemmahall" har varit stängd sedan jul för renovering och idag ska vi dit och se hur det har blivit.
Idag blev det PSI (Power strike impact). Skönt var det :)