Gainer Pro?
Hej! Jag har alltid varit lite underviktig och har alltid velat gå upp i vikt. Min kompis tipsade om Gainer Pro för att gå upp i vikt. Jag tränar ingenting, bara ute och går ibland. Skulle detta funka ändå tror ni? Att dricka en shake som mellanmål? Har tänkt köpa hallon. Någon som har kunskap om vilken smak som är godast?
Du kommer bara lägga på dig fett på kroppen om du äter mer utan att träna. Så mitt tips är att börja styrketräna och ät så mycket du bara orkar varje måltid. Och sedan drick någon Gainer direkt efter träningen så ska du se att du går upp i vikt av både muskler och lite fett.
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Jag ät lite lat när det gäller träning, inte så lätt att ta mig till gym osv. Men förut tränade jag två gånger i veckan, får väl börja med det igen. Plus att vi tre tre timmars idrott varje vecka i skolan.
Varför dra du dig för att träna då?
Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare
Det finns inget gym där jag bor, och jag har inte körkort ännu. Får ta bussen någonstans och träna, vilket gör att jag ofta skiter i det.
#4. Jag har bara ett ord: Hemmaträning! Youtube har massor, Zumba, Pilates, "vanliga" styrkeövningar. Då behövs inget körkort eller att ta sig iväg, det som behövs är motivation.
Jag tycker du ska satsa på att träna mer och äta mer. Om du bara ökar matintaget kommer du gå upp i fett-vikt. Bättre att satsa på att öka i muskelvikt i så fall.