Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 2325 ggr
fia-mia
0

Mellanmål innan träning

Jag ska skaffa ett gymkort vilket gör att jag kommer gymma efter skolan, mellan tre och fem timmar efter lunch.

Vad kan jag ta med för mellanmål i väskan? En smoothie borde ju hålla sig i väskan under dagen, men det innehåller ju inte speciellt mycket fett och protein direkt. Kanske nåt "knäckebröd" med massa fröer?

Vad äter ni innan träning?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Calvaro
0

Jag gillar den nya isländska yoghurten Skyr. Proteinrik för att vara en yoghurt. Extra plus är att det finns en sked i locket.

fia-mia
0

Tyvärr får jag kväljningar av både fil och yougurt. :(

MVH Mia (miisasphoto.tk)

fia-mia
0

Mjölk är det enda i mjölkprodukt väg jag klarar, dock bara i smoothie osv.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

HannaM
1

Kokt ägg håller och är bra näring nästan oavsett vem du frågar faktiskt (menar olika dieter och kosthållningar).

Tove-
0

I början när jag tränade var jag noga med att ta med mellanmål, men på senare tid har jag insett att det är lite överflödigt.

Jag tränar också ca 4 timmar efter lunch och visst blir jag lite hungrig, men jag kan absolut vänta till dess jag kommer hem. Så kanske det är värt att prova att hoppa över mellanmålet, så slipper du fixa med sånt.

Annars så är mitt favoritmellis skivat äpple som man lägger i en plastburk och blandar med kanel och citronsaft. Supergott och väldigt enkelt att göra.

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

[Norrbysa]
0

ägg ägg ägg :-)

finns protein-bars att köpa som smakar godis… vet dock inte hur bra de är.. har inte brytt mig om att kika. Glad

Karmatarerskanise
0

#5 Fast äter man för långt innan träning är det inte bra. Man behöver energin för att prestera sitt bästa.

Tove-
0

#7 Det stämmer i så fall inte på mig. Jag känner mig snarare lite dåsig efter att jag har ätit, så jag presterar bättre på någolunda tom mage. Jag säger inte att alla borde strunta i mellanmål, men det kan vara värt att pröva att stå över.

Nyfiken på vegansk styrketräning? Då kan du kika in på min blogg http://veganlifting.blogspot.se/

freck
0

Man bör vänta 1½-2 timmar efter måltid innan man far och tränar.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

fia-mia
0

Jag hittade musli i lösvikt idag som man blandade själv. Så nu har jag en stor påse med diverse nyttigheter, får nog dock komplettera med nåt om det handlar om tyngre träningspass

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Karmatarerskanise
0

#8 Man ska ju självklart  inte träna direkt efter man ätit, 1-2 timmar innan ska man äta. Och visst stämmer det på dig också. Har du inte stoppat i dig energi, så har du den inte. Stoppar du i dig energi så orkar kroppen mer. Det kanske känns som man orkar massor även utan att man ätit, men jämfört med om man har ätit så är det inte alls lika bra träning.

Tove-
1

#11 Som sagt, jag åt mellanmål innan träning förut, så jag vet precis vilken skillnad det är på min träning beroende på om jag äter innan eller inte. För mig funkar det precis lika bra utan mellanmål.

Jag har förbättrat mina resultat vad gäller både kondition och styrka, så det är ingen fara med mig.

Men som jag sa tidigare, jag förespråkar inte att alla ska lägga av med mellanmål, men eftersom att jag tränar lika bra på "tom" mage så delar jag gärna med mig av den erfarenheten så att andra också vågar prova. =)

Alla måste väl få hitta sin väg? :)

fia-mia
0

Jag ska tränat första passet efter skolan imorgon. Tänkte ta med smoothie att dricka innan. Brukar mixa linfrön, havregryn eller solrosfrön tillsammans med bär, frukt och möjligen apelsinjuice. Funderar på om man ska komplettera med lite proteinpulver i, är det nödvändigt?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

freck
0

Proteinpulver är bättre att spara till eftter träningen. Ta istället en näve sötmadel.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Satum
0

Jag äter aldrig något planerat mellanmål varken före eller efter träning. Jag kan gå och träna flera timmar efter att ha ätit.

Känner mig faktiskt hellre småhungrig än mätt när jag tränar.

Presterar grymt bra ändå!

Men ja som sagt kokt ägg funkar ju alltid eller en frukt om man verkligen måste äta något precis innan. Frukt får man ju massa energi av, perfekt före träningen!

#12: GILLAR :)