Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 3104 ggr
[Northbridge]
0

Rumpan och lår..

Jag vet att man inte kan punktförbränna, men nu när skolan är igång har jag ingen tid att träna mer än kanske några få minuter per dag (morgon/kväll) … Tänkte höra om det finns några övningar man kan göra som ger resultat?

Kram.

fia-mia
0

Knäböj :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[Norrbysa]
0

Cykla dit du ska såfort snön och isen försvunnit. Annars kan man sitta och spänna rumpan på lektionerna. ;-)

Finns många videos på youtube med övningar du kan göra hemma.

Jag gillar tex. klippen på denna kanal:

http://www.youtube.com/user/charliejames1975

freck
0

Knäböj, utfall är 2 riktigt bra övningar för rumpa och lår.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Northbridge]
0

Ang. knäböj. Kan man få bra resultat av enbart det utan att man kör några vikter utöver det att man står och gör knäböj?

freck
0

Är man nybörjare så är det väldigt bra att köra utan vikter för att lära in tekniken. Knäböj och marklyft är en av dom svåraste övningarna som finns. Gör man dom inte tekniskt rätt så är risken för ryggskador väldigt stor om man lastar på med vikter. Största orsaken till att man inte gör knäböj rätt är att man efter an bit börjar svanka ryggen. Det finns ett sätt att undvika det. Man lägger någonting under hälarna (ca 2,5-5cm högt). Och allt eftersom minskar du ner på höjden av underlägget och efter några veckor kan man köra utan underlägg.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Norrbysa]
0

#5 Ska man INTE svanka vid kväböj?

Jag var på ett skivstångspass på Friskis i förrgår där ledaren sa åt oss och svanka så mycket vi bara kunde.

examynia
0
freck
0

#6 NEJ för helvete! Du kan skada ryggen för livet. Kolla upp om han har någon utbilding över huvudtaget. Det du ska göra är bara att tippa/flektera överkroppen i höfled

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Norrbysa]
0

#8 Underligt. Var tvungen att läsa på lite om detta och det verkar som att ledare säger så för att få till en "neutral" position av ryggen.

En jag hittat förklarar: "Det är mycket viktigt att du håller huvudet uppåt, magen spänd och ryggen svankad. Det kommer att hjälpa ryggraden att hålla en stark linje." http://www.ast-ss.se/html/page.asp?id=107

Här förklaras det mer: http://traningslara.se/ryggens-kurvatur-nar-man-lyfter-och-styrketranar/

Känner mig förvirrad. Vill inte skada mig.

freck
0

Hur kan man få ryggen i neutral postion om du svankar den? Då blir den ju över extanderad. Jag blir lika förrvirrad faktist när jag läser det dära. det är helt motsatsen mot vad vi har lärt oss på instruktörsutbildingen.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

[Norrbysa]
0

Lusigt.. Återkom gärna om du hör något mer om detta. Jag blir förvirrad oxå. Ska köra samma pass nästa vecka.

freck
0

Jag har skickat ett mail till våran exemantionslärare och frågat han om de länkar du skickade. Jag ska även kolla bland mina studiematerialen.

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare

Satum
0

Du kan inte förvänta dig att få resultat genom att träna endast några få minuter per dag.

Tyvärr.

Det krävs mycket mer än så.