Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 1287 ggr
[Norrbysa]
0

~Helgens Utmaning v.2

Tänkte börja med en liten kul grej här. Vi får se hur många som hänger på. Glad 

Inför varje helg kommer jag publicera en utmaning som ni ska genomföra någon gång under helgen. Sen kan ni skriva om hur det gick och hur det kändes här i tråden. :-)

Veckans utmaning - PLANKAN:

Stå i plankan lika många sekunder som din ena tränings/löpar-sko som du använde sist väger i gram.

Om du inte har någon våg som kan mäta dina skors vikt så kolla i lappen på plösen och sök på skons namn på internet. Hittar du inte vikten (eller orkar inte leta) så kör plankan i 200 sekunder (3 min 20 sek).

Denna utmaning genomförs med fördel efter en uppvärmning eller ett lättare träningspass. Dela vikten i två delar med 2 minuters vila emellan om det blir för svårt.

Utförande:

Läs här: http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/68

Håll kroppen rak. Killen i videon går lite för högt upp med rumpan men hellre det än tvärtom. Tänk på att inte svanka för då tar ryggen stryk. Aktivera bålmuskulaturen och andas djupt och mycket. Syret gör att du orkar längre. Ha gärna musik eller något som distraherar från smärtan i musklerna. Fokusera!

Lycka till!

[Malin]
0

Vilken rolig idé!

Karmatarerskanise
0

Mycket bra ide :)

Zadeira
1

Roligt med lite peppande utmaningar!

Jag antog utmaningen efter min promenad idag, delade den i två omgångar.

[Norrbysa]
1

Kul Att ni hakar på! Kyss

Jag ska snart iväg på Coreträning på Friskis. Tänkte avsluta med 200 sekunder och se hur mycket jag orkar efter ett sånt pass..

haha.. man ska inte göra det lätt för sig. Flört

[Norrbysa]
0

Corepasset var mest krångligt och jag fick inte ut så mycket av den. Så jag gick in i gymmet och inledde med utmaningen och fortsatte med mer mage och ryggträning.

Jag orkade 120 sekunder sen fick jag ladda om för att göra de sista.

Åh vilken skön träningsvärk jag har idag.

Jag återkommer nästa vecka med en ny utmaning. Kyss

Karmatarerskanise
0

#5 Hur var det krånligt?

[Norrbysa]
0

#6 Det kändes mer som ett funktionellt pass. Mycket balans, utfall och kordinationsövningar.

Sen var det en del övningar på mattan som jag tror jag måste öva några gånger på för att ens kunna få ut något av dem.

De var för komplicerat för mig helt enkelt. Ska pröva igen med en annan instruktör.

Karmatarerskanise
0

#7 Utfall? Kordinationsövningar?

Tur att våra corepass inte ser ut på det viset. Där håller man sig liggandes under hela passet. Core ska vara lätt att hänga med i tycker jag. Man ska inte behöva tänka speciellt mycket på ett sådant pass.

Synd att du inte gillade det.

fotokrafs
2

Kul!

Min sko vägde dock 306 gram
Jjag och maken körde en egen plankutmaning i lördags. 
Tittade på tv och gjorde en minuts planka i reklampauserna.
5 stycken, så det blev ju nästan 306 sekunder Tungan ute

[Norrbysa]
0

#9 Kul! Glad