Träning iFokus

Träning

Etiketthemmaträning
Läst 3550 ggr
Ribessa
0

Platt och stenhård mage?

Någon som har några bra tips på träning för en platt och stenhård mage? :) Typ Victorias Secret modellernas magar.. riktiga stenhårda.. haha. Jag är rätt slö av mig, men jag skulle bara vilja platta till magen. Tycker det är så skitsnyggt. Så har något nått tips osv? Jag kan absolut ingenting om träning eller något.

Karmatarerskanise
2

För det första så har vi alla olika kroppar, och det är inte alla som kan få helt platta magar, eftersom lite putig mage tillhör de kvinnliga formerna.

Men för att få en platt mage(om man tillhör dom som kan få det) behöver man ju bli av med fettet, och det blir man genom att äta rätt, och man vet inte var fettet går bort först. Kan vara bröstens fett som försvinner, rumpans eller armarnas.¨

Sedan gäller det ju att träna magen för att musklerna ska bli starka och hårda. Situps, plankan, man kan ligga ner raklång och sedan lyfta benen och armarna samtidigt så dom möts uppe i luften, man kan ligga på rygg med benen upp i luften och lyfta rumpan, man kan ligga på rygg med benen upp i luften och sedan sakta släppa ner dom mot golvet, benen ska vara raka hela vägen och aldrig nudda golvet innan man drar upp dom igen, man kan ligga på rygg med lätt böjda ben och dra benen från sida till sida, man kan göra såhär.

Det är övningarna jag kommer på just nu.
Det viktiga vid magövningar är att magen hela tiden är spänd, den ska inte slappna alls under övningarna. Och svanken ska ha ständig kontakt med marken vid de övningar där man ligger på rygg, då spänns magen naturligt och man arbetar med rätt muskler.

ettlitetalias
0

Ha, jag är en sån som aldrig kommer få en stenhård mage Obestämd För mig försvinner tuttarna först, och oavsett hur smal jag är i övrigt så finns alltid lite på magen..

Karmatarerskanise
0

#2 Ja, det är ofta så :)
Som sagt är det så vi kvinnor ser ut.

Ribessa
1

Haha tack. :) Jo jag tänkte mer på övningarna. Jag är en av dom som kan för jag har haft, men saken är inte att jag tänker ändra dieten. ;) Jag vill inte bli av med någon alls. Endast magen jag känner för att trimma till. Så tack för övningarna, precis det jag var ute efter. :)

molllyr
0

Vet att en av modellerna boxar i allafall, fast vet inte om det är det som gav henne en smal midja från början haha :)

Idrus
0

För att få såna magar lär man bli av med underhudsfettet, så mycket kondition och styrka på det, samt bra mat.

Besök gärna min blogg.

Annavw
0

Jag tränar CORE en träningsform som inriktar sig på mage rygg. Man stärker bålstabiliteten.  Och får rutor på magen Flört

Många av övningarna som beskrevs här ovanför används och man kan träna på mattan eller med en pilatesboll

kram

http://annavw.bloggplatsen.se/

cowboys
0

någon som vet om ett sånt där vibrations-bälte fungerar?

jag räknar tre, fyra, fem ljug för mig, ja ljug för mig

Idrus
0

#8 Nej, man ska inte kolla på TV shop överhuvudtaget..

Besök gärna min blogg.

leviathan81
0

#8 Nej, det är rent trams och borde inte få marknadsföras. Det är inget annat än bondfångeri.

Det finns inga genvägar, träning och 'rätt' kost är det enda som hjälper.
(för egen del innebär 'rätt' kost/livsstil LCHF, men det är upp till var och en att själv komma fram till vad man trivs med och tror på när det gäller kost anser jag)

Ribessa
0

Ja okej! För jag skulle vilja slimma till mig lite, men vill inte bli av med mina bröst eller rumpan, då jag har rätt rejäla båda delarna, och jag älskar dom för jag älskar kurvor så. Hahaha. Men jag ska testa! :)