Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1510 ggr
annie
2011-12-12 09:34
0

Kostråd önskas

Lär mig mer och mer om kosten och träning men har massor att lära!!

Började träna och fick efter ett tag hjälp av en PT (inte kvar nu). Ökade på proteinintaget ganska mycket, jämfört med hur jag ätit tidigare då jag åt mer långsamma kolhydrater än protein.

Magen mådde däremot inte bra av så mycket protein och efter att ha gjort Blossoms kosttest lutade det åt att jag var en kolhdratstyp. Har nu testat att gå tillbaka till det jag åt tidigare med mest långsamma kolhydrater, ca 25% proteiner och 10% fett. Tror jag slarvar lite med fetter däremot pga okunskap, men jag lär mig Flört.

Har nu märkt att jag inte har samma energi som tidigare + att jag fryser mer på kvällarna och blir lite slö/orkeslös.

Är det fetter som saknas för energins skull, eller är det proteinet?

Mjölkprodukter funkar inte så bra har jag märkt (exv. kvarg) och inte heller för mycket köttprodukter. Några andra proteiner som kan funka, vill helst inte ta proteinpulver.

Fett, hur ska jag tänka där - vilket fett ska jag tillsätta? Nötter vet jag men annars? Oljor?

Som sagt, jag har massor att lära men just nu känns det angeläget att få till balansen i min kost. Jag mår oförskämt bra på denna kost med större mängd kolhydrater. Magen är underbar och allt funkar i övrigt. Fick uppblåst mage med stor mängd protein.

Någon som kan hjälpa mig?

freck
2011-12-13 15:36
0

Om jag var du så skulle jag öka fettet till 20E%. En Advokado har väldigt mycke nyttiga fetter, så en advokado om dagen är inte dåligt. öven oliver och olivolja är väldigt bra att ha i maten:D

Lic. Personlig tränare
Lic. Hälsoinformatör
Lic. Kostrådgivare