Träning iFokus

Träning

Etikettskador-och-problem
Läst 4864 ggr
[Hanzi_91]
0

Stela knän!! Suck.

Hej!

Jag har inte tränat regelbundet på mer än ett år, haft mycket med plugg osv och mest suttit stilla. Nu har jag kommit igång igen och känner av mina knän när jag gör t.ex. knäböj och utfall, alltså då böjer dem väldigt mycket. jag känner även av dem när jag går uppför trappor men inte lika mycket som vid de övningarna. Har någon något tips? Hört att omega-3 ska vara bra mot stelhet?

Vore tacksam för svar för är riktigt trött på detta nu, har även problem med stel rygg. När jag kör dansträningar och BodyCombat är det inga problem, bara vid extrema böjningar osv. Jag är livrädd för sjukgymnaster kan jag tillägga…

[Norrbysa]
0

Ajdå. Ja testa omega 3 och se om det hjälper. Du får börja lugnt och göra töjningsövningar hemma varje morgon och se om det hjälper.

Se även till att inte slarva med uppvärmningen. Det kanske tar längre tid för dig att blir varm? Kanske du behöver köra lite på uppvärmningsmaskinerna innan passet.

Karmatarerskanise
0

Jag har problem  med mitt ena knä, men inget fel hittas.

Så jag får helt enkelt avstå från benövningar som innebär böjningar. Riktigt tråkigt, men jag vågar inte riskera att något händer.

Annavw
0

Jag har haft samma problem :(

just utfall och knäböj är värst men även ben övningarna i maskin ställer till det. Det känns värst i baksidan av knät.

Nu håller jag på och testar en produkt från Forever som kallas MSM gel.

Man smörjer/masserar in området man har besvär med och lindar sen gladpack runt ett tag. Det var en sjuksköterska här där jag bor som rekomenderade mig den. Jag känner fortfarande av det, men inte alls som förr då jag inte klarade av att göra övningarna ens utan vikter.

Har blivit kär i flera av produkterna och börjat sälja själv

Lycka till

kram

http://annavw.bloggplatsen.se/

[Hanzi_91]
0

#1 Ja du har nog kanske rätt ang. det där med uppvärmning osvGlad Jag känner att på morgonen är det värst när jag vaknar, den här stelheten! Sen under dagen känns det bättre. Samma när jag kör knäböj, efter ett tag mjuknar det upp. Så får kanske köra lite i uppvärmningsmaskinerna innan, tack för tipset!

#2 Usch vad tråkigt och vad konstigt att de inte hittar något fel! :/ Du kanske borde testa och träna upp knäet lite mer, det är kanske där felet ligger? Känner du smärta eller stelhet i det?

#3 Usch, visst är det jobbigt! :/ Tack så mycket för tipset ang. den produkten, den ska jag nog köpa och testa, lät ju jättebra!Glad Speciellt när jag tränar yoga och i vissa rörelser riktigt BRÄNNER det i knäna, jättejobbigt! Kram Glad

Karmatarerskanise
0

#4 Smärta är det jag känner.