Gainer för att öka i vikt?
Hejsan!
Jag är underviktig av naturen och vill gärna öka i vikt! Många skriver att man ska styrketräna och ta pulver, men det där med träning är inte riktigt min grej. Jag undrar om man kan ta Gainer utan att träna eller är det "farligt" på något sätt?
Mvh Elin
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Nej det är inte farligt att ta Gainer utan att träna. Vill man gå upp i vikt så kan man ta det till mellanmål varje dag.
#1 Ta gainer till mellanmål?
Jag går ju totalt en timme varje dag, men antar att det inte gills? 
Om du promenerar en timme varje dag så förbränner du ju en del kalorier och om du vill gå upp i vikt måste du äta mer än du förbrukar.
Ja gainer till mellanmål, du ska ju öka ditt energiintag så det gäller att du äter lika mkt som du gör nu och lägger på en gainer.
#3 Vad bra! För jag äter ju normalt iaf men har lite problem med vikten! Någon sort du rekommenderar? Vart får jag tag i dem och vad kan en burk kosta tro? 
Det finns många olika märken. De jag känner bäst till är Twinlab och WNT, de är mer eller mindre identiska men WNT har bättre pris. Ligger nog mellan 300-400 för ett kg och finns i olika smaker, vanilj, jordgubb och choklad. Lättas är det att gå in i en hälsokostbutik och fråga efter gainer men det går också att beställa på nätet.
För att gå upp i vikt gäller det verkligen att du inte äter mindre då för du blir ju mättare under dagen när du tar en gainer.
#5 Ja precis :) Tack för svaret! Man kan ju alltid ta efter frukost och kanske en innan man lägger sig? För på natten så vilar ju magen mer och har hört att man blir tjockare om man äter på nätterna!
Ta en gärna på kvällen men kanske inte för nära sänggående då det kan störa nattsömnen och som du säger så vilar matsmältningen när vi sover.
#7 Hur länge räcker en burk? 
Har för mig att 1 kg burken innhåller 12 portioner
#9 Tack!