Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 2838 ggr
[Norrbysa]
0

Tips: Cirkelgym

Jag prövade cirkelgym på Friskis och Svettis igår och det var grym bra! Rekommenderar det starkt! Glad

Jag gillar verkligen inte att gå till gymmet. Jag tycker det är grymt trist att sitta vid maskiner. Men jag gillar den effektiva styrketräningen man får.

Cirkelgym gjorde gymträningen kul! Det kändes lyxig på något vis, som att jag hade en egen personlig tränare som peppade och vägledde. Plus att man tränar i grupp vilket gör att man pressar sig till det yttersta.

Förklaring från deras hemsida:

"Cirkelgym är ett effektivt gruppträningspass där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner, under ledning av en instruktör. Fokus ligger på uthållig styrketräning med konditionsträning som en bonus. Cirkeln består av 20 stationer med övningar för hela kroppen.

Träningen passar alla oavsett om du är van vid styrketräning eller ej. Instruktören hjälper dig tillrätta med tekniken och peppar dig att orka och ha kul."

Karmatarerskanise
0

Min mamma var på ett sådant pass med maskiner, och hon gillade det inte alls. Hon tyckte inte hon fick ut något av det och blev stressad.

Själv har jag inte varit på cirkelpass med maskiner, däremot cirkel där man använder sin egenkropp som tyngd samt tar hjälp av olika redskap såsom stepbrädor, styrkegummiband, lösa viktplattor och sandsäck. Det gillade jag.

Men många gillar det nog just eftersom man blir pushad av instruktören.