Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1768 ggr
ElinaPersson
0

Tips på bra & rolig träning!

Hejsan!

Jag är 18 år, är 161cm lång och väger 60kg.

Är inte ute efter att gå ner speciellt mycket i vikt (möjligtvis 5kg "fett" eller behålla vikten/gå upp lite för muskler)

Har inte möjlighet att följa någon speciell kost då jag bor hemma och inte planerar maten Obestämd i skolan har jag dock friare händer vad gäller tillbehör (potatis/ris/pasta) samt enormt stort salladsbord..

Det jag undrar är, VAD är nyttigast att äta av tillbehören.. Är det bättre att ta sallad till fisken eller ska man ha med pasta/ris/potatis? och vad kan man äta till frukost för att bli mätt/få bra energi?

Sen är jag mest ute efter att träna mittenpartiet på kroppen, dvs mage, rumpa, lår samt höfter.. Skulle dock vara lite kul med armmuskler också Oskyldig

Har för tillfället inte råd med ett gymkort på grund av att inkomsten endast är studiebidraget så gratis träning samt bra tips på motivation att komma igång är det jag söker! Flört

Tack på förhand!
Elina Persson

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

ElinaPersson
0

Har även ett xbox360 jag funderat på att köpa "just dance" spelet till då jag ÄLSKAR dans (samt zumba,afro - träningspassen).. Kan det vara en bra "träning" då hela kroppen används och på expertnivå är dansen väldigt intensiv.. ?

[Norrbysa]
0

Jag skulle undvika tillbehören och ta extra av fisken, köttet, eller vad det nu är och ta lite sallad vid sidan om.

Proteiner och fett är det som mättar. Kolhydraterna är bara utfyllad och det är dom som gör att man lagrar in onödigt fett.

Att träna de delar du beskriver kan du lätt göra hemma. Testa att stå i plankan så länge som du kan 3 ggr varje dag så kommer du se resultat. Andra övningar du kan lägga till är armhävningar med händerna i olika positioner, situps, utfall eller att cykla i luften när du ligger på rygg. FInns hur många som helst! :-)

Löpning är även en superbra träning för hela kroppen. Gå inte ut för hårt bara utan ta det lugnt i början. Att dra på sig löparskador är ingeting man vill.

Aktiva tv-spel är absolut bra och rolig träning. :-)

ElinaPersson
0

#2 Tack för att du tog dig tid att svara! Skrattande

Då vet jag både hur jag kan göra med maten och träningen..

Ska önska mig xbox spelen till jul, får hoppas att jultomten levererar mina önskningar Flört *fniss*