Träning iFokus

Träning

Etikettkost
Läst 1247 ggr
lotta1977
0

kosten är viktig

Jag är en tjej som har ett problem med vad jag skall äta och hur ofta för att minska i vikt! har alltid varit vältränad men efter en olycka så gick jag upp massa kg och nu vill jag få bort detta.

vad för träning skall jag sattsa först på och hur ofta för att få bästa resultat?

maten, vad skall man äta mest av och måltidsersättning är de bra?

tacksam för alla tips jag kan få :)

mvh lotta

JustMySelf
0

Det finns ingen träningstyp som är bäst för alla, det gäller att hitta det du själv trivs bäst med :) Men löpning är något många gillar, simmning, dans och sånt är också bra för viktminskning, och så kan du växla med t ex. styrketräning på gym.

Jag tycker inte att måltidsersättningar är bra, det gör så att många går ner i vikt, men det är många som går upp igen när de börjar äta vanlig mat sedan igen. Se till att få i dig kolhydrater, grönsaker och protein och ät lagom mycket av allt! :)

Karmatarerskanise
0

Konditionsträning är bäst om man vill minska i vikt. Cykla, jogga, dansa, hoppa rep osv.

Tycker inte heller att du ska försöka dig på måltidsersättningar då det är onödigt eftersom man kan gå ner i vikt OCH äta samtidigt :)

Mitt råd är att dra bort de stora kolhydraterna som finns i bröd, potatis, ris och pasta. Öka på mängden protein och grönsaker, och glöm inte äta fett. Utan det klarar vi oss inte. Det behöver inte vara svårt att ändra om sin kost. Idag finns det så mycket fakta på internet och i böcker!

lotta1977
0

tack för tipsen :)

jag är nog emot måltidsersättningar ändå. dels för de kan bli till överdrift och så kan de bli helt fel i kosten.

då skall jag fördjupa mig i detta och fortsätta kämpa och finna min rätta kost som funkar för mig :) men om man tar bort potatis, ris, pasta och vitt bröd eller skall man äta lite av kolhydraterna på ett mål? jag bara frågar för ja är lite osäker :)

Karmatarerskanise
0

#3 Förstår inte riktigt frågan? Om man tar bort det så äter man det inte i något mål :) Däremot kan man använda linser, rotgrönsaker, vanliga grönsaker osv :)