Träning iFokus

Träning

Etiketttips-inspiration
Läst 1951 ggr
JustMySelf
2011-11-05 23:31
0

Mage

Jag är ny på den här sajten och jag hoppas på att få hjälp med ett problem jag har. Är inte säker på att jag har lagt tråden i rätt kategori, men tips behöver jag iaf Flört

Jag är naturligt ganska smal, är 172 cm lång och väger ca 57 kilo, äter normalt och tränar normalt. Jag har dock ett "problemområde", min mage. Den är oftast inte jättestor, men den står ut mer än vad jag vill och som ser bra ut till resten av min kropp. Det är värst precis efter att jag har ätit, den blir som en ballong, växer jättemycket och jag förstår inte varför.

Jag är inte allergisk eller överkänslig mot något, och jag tycker ju att jag äter ganska bra mat för det mesta… Har ni några tips på hur man får en lite plattare mage? För det här ser inte proportionelligt ut till resten av min kropp, och mitt självförtroende sänks rejält på grund av det här.

Gimbergsson
2011-11-06 14:35
0

Äter du mycket bröd, pasta osv? Om du gör det så KAN det vara det, av mycket vetemjöl så kan magen bli uppblåst och gasig.

Man får helt enkelt testa vad som funkar för ens egen mage, vissa kan äta hur mycket bröd som helst utan att det syns på magen medan det syns tydligt på andra efter bara någon brödskiva.

Agnez94
2011-11-07 21:12
0

Jag trodde först att jag inte heller hade någon överkänslighet eller dyl. Men det visade att jag faktiskt hade det, inte så framtydande att jag gått till doktorn med det men tillräckligt för att det skulle vara jobbigt. Vetemjäl och vissa mejerier var mitt stora problem. Du behöver inte utesluta någonting ur kosten men du kan prova att äta glutenfri pasta istället för vanlig o.s.v.

JustMySelf
2011-11-07 21:32
0

Tack för tipsen, men det verkar vara oavsett vad jag äter Obestämd

Gimbergsson
2011-11-08 11:01
0

#3: Prova äta mindre portioner fast oftare så att magen inte får en chock för att du är jättehungrig, då kan man också bli uppblåst.

Karmatarerskanise
2011-11-10 01:19
0

Vi får inte glömma att nästan alla kvinnor har mer eller mindre put på magen helt naturligt. Kallas kvinnliga former :)

Men växer den när du äter så tror jag snarare det har med överkänslighet mot något som du äter att göra. Om du inte äter gigantiska portioner dvs.

Agnez94
2011-11-10 21:19
0

Du verkar ha en väldigt känslig mage!

JustMySelf
2011-11-10 21:43
0

#4 ska testa det Glad

#5 ja det är sant, men mitt kroppsideal är kanske inte det bästa… men just det här är mest att jag vill att det ska se proportioneligt ut till resten av min kropp.

#6 ja, jag kanske börjar få det Obestämd