Träning iFokus

Träning

Etikettstyrketräning
Läst 5605 ggr
AnnaRamnemark
0

behöver hjälp med täningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är de så att jag tränar styrketräning och kondition minst 3 ggr veckan men försöker 5ggr. men jag har problem med att få mina muskler att synas mer och att bli mer fitt. Sen ska man inte snacka om magen.

Jag vill gärna ha tips om god proteinrik mat och tips hur man ska sluta äta hela tiden.

Här är en bild på min rygg. när jag började bli nöjd (maj) och i januari när jag började träna igen efter julen. Nu efter sommaren är jag tillbaka till januari. Ett jätte bakslag för mig.

Hjälp mig.

// Anna

Kethy
0

Hej

När du styrketränar så är det viktigt med kosten, hur och vad du äter. Ät gärna var tredje timme och maten ska innehålla mycket protein som finns bl.a i kött, fisk. kyckling bönor ägg., finns även i protein dycker. Efter ett tränings pass kan du inta protein dryck, magen dra ner på stora potioner mat,  ät heldre flera måltider varje tredje timme samt lägg in  core, abs eller yoga som ett/flera tränings pass. Du kan också konditions träna för att förbränna fettet bättre ex zumba det är bara att tänka på att göra sej av med fler kalorier än du äter/intager. gör tränings program som du följer. och kom ihåg att vila emellan träningen. Skrattande

[Norrbysa]
0

Jag uppfattar det som om du behöver minska på din fettprocent. Kanske skall du börja löpträna längre sträckor?

Kanske börja dra ned på snabba kolhydrater?

AnnaRamnemark
0

humm.

så här häter jag om dagarna.

Frukost:

50g proteinpulver

1 äpple

Lunch:

80g stekt kyckling

50g kokta görna linser

50g vita bönor i tomat sås

Brukar variera mellan de och

80g stekt kyckling

30g gurka

30g tomat

30g sallad

30g äpple

Kvällsmat efter träning

50g Keso

50g tonfisk i vatten

(jag har mkt ångest så om jag känner mig för fet så skippar jag kvällsmate, fel jag vet)

Jag vill ner till 50kg som jag vägde då jag var som mest nöjd. Nu väger jag 53 och står still.

Jag äter sånna fettförbrännings piller och Omega3.

Jag kör 15-20 min konditon på sån Crosstrainer

ca 60 min stycketräning av 2 muskelgrupper

sen jobbar jag på att springa Jag hatar verkligen att springa men springer 15min.

[Norrbysa]
0

Det finns även andra konditionssporter som kanske är roligare? 15 min är lite lite för att du ska hinna förbränna något.

Cykel, längdskidor, inlines osv osv.. pröva dig fram. :)

Angående maten så låter det väldigt lite. Om du äter så pass lite och tränar som du beskriver så kommer du gå ner i vikt. Kan kanske din viktplatå bero på att du lagrar vatten i kroppen eller växer i muskelmassa samtidigt som du minskar i fettprocent? Har du gjort en kroppsanalys?

Tonfisk bör du inte äta så ofta pga. tungmetaller. (osäker om det stämmer men jag är försiktig ändå.)

AnnaRamnemark
0

Jag jobbar på att springa mer. Men jag är så sjuuuukt dålig på att springa. Men på sommaren burkar jag åka Longboard ca 1 timma varannan dag (då jag sticker till mamma)

Men jag har kört 1timma på crosstrainer förr men då har jag stått stilla med. Nu har jag dock dragit ner på de för jag varit sjuk annars brukar de vara 30min på crosstrainer och så jobbar jag med springadet efter gymmandet.

Men de känns som att om jag äter efter träningen så går jag upp i vikt på morgonen när jag ska väga mig.

Tonfisk tror jag inte är problemet när de gäller mat. för jag umgås med många som träna och är biffiga som knaprat tonfisk till frukost och mellan mål.

Gimbergsson
1

#5: För att bränna energi måste du ge kroppen energi.
Äter du så lite som du skriver, så måste kroppen ta vara på allt den får - den vet aldrig när den ska få mat igen. Då lagras det som fettreserver, det du vill jobba bort. Det blir som en ond cirkel.

Satsa på en näringsrik varierad kost och träna, då går du inte upp i vikt. Håller du dig dessutom strax under ditt kaloribehov så brukar de flesta gå ner i vikt.

Det du äter på kvällen efter träning kommer inte synas på vågen på morgonen då kroppen behöver den energin efter träningen för att överhuvudtaget kunna bygga en enda muskel. Dessutom bränner du ca 80 kcal/h när du sover.

Vill du vara på den säkra sidan så försök att äta kvällsmålet innan klockan 21 på kvällen så får magen vila en stund innan läggdax.