Kan jag, kan du!
Pepp!
Hej, ville mest dela med mig.
Jag rökte ett paket cigaretter dagligen till för ca 4 veckor sedan. Min kondition är inte på topp dvs..Jag är 23 och har rökt i 8 år. Har aldrig tränat regelbundet.
MEN, jag har börjar springa. De senaste 3-4 veckorna har jag sprungit/joggat regelbundet. Korta rundor först, med en massa uppvärmning före och stretching efteråt. Nu orkar jag mer och mer! Jag är piggare och gladare.
Folk runtomkring mig säger att jag ser så himla mycket fräschare ut. Jag har börjat äta adhd-medicin, som har som bieffeket att den dämpar aptiten och höjer blodtrycket. Men jag har gått UPP 3 kg och mitt blodtryck har gått NER.
Jag tänker att jag har några tips, som är peppande och som fungerat för mig;
*Snygga kläder! Jag springer i leggings och kort mjukiskjol och hoodie. Det trivs jag i, ett problem innan har just varit att jag hatar joggingbyxor och inte har trivts i typiska träningskläder.
*Korta rundor! Eller snarare spring fort korta stunder, så blir man peppad, vila lite och upptäck att man faktiskt orkar mer ändå!
*En bestämd dag i veckan träffar jag en kompis och springer på ett annat ställe, då kan vi promenera först ett bra tag för att prata av oss om livet, och sedan springa. Det är kul och peppande att vara två!
*Hitta fina ställen, där man kan stanna och göra andra saker. Jag har tur och har ett utegym nära mig, men jag stannar ibland också och bara sträcker på mig lite, gör kanske någon annan övning eller lägger mig på en fin plats i skogen och gör situps. Det blir roligare!
*Spring fort i nedförsbackar och långsamt i uppförsbackar! Det känns fel men är mycket mer motiverande.
*Hellre korta rundor, än inga alls. Jag har gått ut, vart ute i 10 minuter bara ibland, bara för sakens skull och för att även 10 minuter ger massor!
Bra jobbat! Hoppas att det fortsätter så.

Fortsätt att jobba på =D Att springa är det skönaste som finns
Keep up the good work!
Härligt med pepptrådar!
Vad härligt, bra jobbat!
Slutade själv röka i januari efter 8 år och jag har nog aldrig tagit ett bättre beslut :) Grymt jobbat med träningen också!
Tack! Men vad fina ni är, fast det skulle ju vara jag som peppade folk och inte tvärtom. :p
Men igen, TACK.
#5 Haha, man ger och man tar :)